10 KPI’s uit onze Checklist Technische B2B SEO header image

10 KPI’s uit onze Checklist Technische B2B SEO

zaterdag 12 juli 2014 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Het verbeteren van de vindbaarheid van een website is één van de meeste effectieve manieren om nieuwe websitebezoekers te realiseren. Om de vindbaarheid van een website te verbeteren heeft de B2B SEO specialist enkele middelen beschikbaar. Het belangrijkste middel van B2B SEO is de technische zoekmachineoptimalisatie. Hieronder 10 KPI’s uit de checklist die wij gebruiken om de mate van technische zoekmachineoptimalisatie van een website te bepalen.

SEO.jpg

 

KPI

Waarmee testen

Waarmee Verbeteren

1

Zo min mogelijk crawlfouten in Google Webmaster Tools.

Google Webmaster Tools.

Het CMS van de Website.

2

Geen van de interne links op de website landt op een pagina die een 404 (of andere 4xx) statuscode oplevert.

MOZ, te vinden onder Search / Crawl Diagnostics. Daarnaast met de tool LinkChecker.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

3

Geen van de interne links op de website landt op een pagina die een 500 (of andere 5xx) statuscode oplevert.

MOZ, te vinden onder Search / Crawl Diagnostics.

De Websitebouwer of de Hostingpartner.

4

De website bevat geen webpagina’s met dezelfde content. Als de website wel webpagina’s met dezelfde content bevat dan wordt met een zogenaamde canonical tag gewerkt om aan te geven welke webpagina de originele content bevat.

MOZ, te vinden onder Search / Crawl Diagnostics.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

5

De website is voorzien van het bestand robots.txt. Dit bestand blokkeert geen zoekmachines voor webpagina’s die geïndexeerd moeten worden door zoekmachines.

MOZ Analytics.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

6

De website bevat een actuele XML-sitemap. De locatie van deze sitemap staat genoemd in het bestand robots.txt.

Google Webmaster Tools

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

7

De URL van webpagina’s is beschrijvend en goed opgebouwd.

MOZ Analytics.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

8

De HTML van de website is semantisch correct. Kopteksten staan in H1 / H2 / H3. Lijsten in UL / OL. Per pagina is maximaal één H1 aanwezig en in de layout worden geen kopteksten gebruikte (alleen in de content)

MOZ Toolbar

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

9

Afbeeldingen hebben beschrijvende bestandsnamen. Elke content-gebonden afbeelding is voorzien van een ALT-attribute zodat zoekmachines kunnen achterhalen wat er in de afbeelding staat.

MOZ Toolbar

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

 

De hierboven genoemde tools zijn te vinden op:

Ook aan de slag met technische B2B SEO om de vindbaarheid van de website en daarmee het online succes van je bedrijf te verbeteren? Neem dan contact met ons op via bovenstaand formulier.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer