De grootste voordelen van Microsoft Dynamics Koppelingen
Wanneer u met een Koppeling met Microsoft Dynamics, staat u aan het begin van verdere digitalisering van klantgerichte processen. DIt brengt een aantal grote voordelen met zich mee, waarop we in deze blog ingaan.
Er wordt tijd bespaard
Hoewel het het meest voor de hand liggende voordeel is, wordt de mate van mogelijke tijdsbesparing bij een Microsoft Dynamics koppeling nog steeds onderschat. Er zit namelijk niet alleen besparing van tijd in wat direct zichtbaar is, zoals bijvoorbeeld het niet meer hoeven invoeren van bestellingen of het updaten van productvoorraden in webshops. Ook zaken welke niet direct zichtbaar zijn zullen tijd besparen bij zowel uw (potentiële) klant als bij uw medewerkers. Het is namelijk mogelijk om alle bestellingen, ook welke eerder gedaan zijn in te zien. Dus dat ene verfkwastje van 3 jaar geleden is gemakkelijk terug te halen en met 1 druk op de knop te herbestellen. Dit scheelt beide partijen weer een telefoontje, waardoor de vrijgekomen tijd weer aan relevantere zaken kan worden besteed.
Foutmarge wordt verkleind
Menselijke invoer van gegevens gaat inherent gepaard met fouten, waarbij het foutpercentage zelfs kan oplopen tot 4%. Het koppelen met Microsoft Dynamics stelt u in staat om deze foutmarge aanzienlijk te verkleinen. Alles van bestellingen tot voorraden, deze hoeven nu nog maar op 1 plek te worden geregistreerd en hoeven niet meer overgenomen te worden van de webshop naar het ERP of vice versa. Hiermee zorgt u niet alleen voor een betere kwaliteit van informatie, maar wederom ook voor tijdsbesparing, want minder fouten om naderhand op te lossen.
U wordt gedwongen na te denken over complexe data
Zoals al uitgelegd in de blog over De belangrijkste uitdagingen bij Microsoft Dynamics Koppelingen kan complexe data een uitdaging zijn. U wilt namelijk data, welke afhankelijk van uw diensten en producten, complex kan zijn. Het grote voordeel van deze exercitie is dat u nu gedwongen wordt om kritisch na te denken over de data die u momenteel heeft staan en de kwaliteit hiervan. Maar ook zaken die daar op eerste gezicht verder vandaan staan zoals klantspecifieke prijzen of producten die u wel kunt leveren maar niet perse zichtbaar aanbiedt. U krijgt hiermee dus een prachtige gelegenheid om het fundament van uw producten en diensten, inclusief datgene wat daaromheen hangt, weer naar een nieuw niveau te tillen.
Blijere klanten en medewerkers
Last but not least: Het koppelen met Microsoft Dynamics zorgt voor blijere klanten én medewerkers. Uw klanten kunnen namelijk waar en wanneer het hun uitkomt bij de informatie komen waar zij behoefte aan hebben. Of het nu gaat over het opnieuw bestellen van een eerdere bestelling, het inzien van productinformatie of het bekijken van de status van de huidige bestelling, uw klant kan dit allemaal zelf doen. Dit zorgt er niet alleen voor dat er tijd wordt bespaard bij uw klant, maar dat hij ook nog eens veel beter geinformeerd vragen kan stellen. Uiteraard leidt dit ook nog eens tot blijere medewerkers, want zij krijgen minder telefoontjes en e-mails om dit soort operationele zaken op te pakken, waardoor zij hun tijd kunnen besteden aan waarde en resultaat toevoegde zaken.
Meer weten over welke voordelen koppelen met Microsoft Dynamics meebrengt?
Wilt u meer weten over de voordelen van Microsoft Dynamics Integraties voor B2B Websites, B2B Webshops of B2B Portals en hoe wij u kunnen ondersteunen bij het koppelen met Microsoft Dynamics? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!