3 basisprincipes voor doeltreffende online marketing header image

3 basisprincipes voor doeltreffende online marketing

Met online marketing zijn er een tal van mogelijkheden. Maar hoe vindt u de beste aanpak binnen al die mogelijkheden en kanalen? Hoe weet u of u het beschikbare budget op de juiste manier inzet? En waarom bent u bijzonder en moet uw bedrijf opvallen? Om u op weg te helpen geven wij vijf belangrijke basisprincipes binnen de wereld van online marketing.

1.Jij bent niet jouw doelgroep

Zelf vinden we vaak alles leuk en bruikbaar van wat wij maken. Op internet zien we telkens slimme en mooie campagnes tegen komen en dit wilt u natuurlijk ook! Dat kan natuurlijk. Onthoud wel goed bij het opzetten van uw campagne: jij bent niet de doelgroep. Laat los wat u aanspreekt en denk na vanuit een ander perspectief van uw doelgroep. Wat vinden hun belangrijk, leuk en interessant?

Hier komt u het makkelijkste achter als u een onderzoek uitvoert. Met uw eigen website analytics kunt u al een heel eind komen. Zijn er bepaalde overeenkomsten tussen bedrijven die een advies afspraak maken of bedrijven die zich gelijk willen binden door een aankoop? Dit soort vragen creëren een concreet beeld over uw doelgroep. Daarop kun u, uw communicatie afstemmen. Dit is geld besparend omdat u doelgericht adverteert en het levert meer resultaat op. Onderzoek doen naar de doelgroep kunt u tot op zekere hoogte zelf doen maar wilt u meer zekerheid of diepte helpen wij graag.

2.Betrokkenheid en conversie

Een belangrijk of interessant bericht maakt mooie resultaten. Een goed geschreven en doordachte boodschap zorgt voor meer conversie, clicks en bereik. Benoemt u precies iets wat voor de doelgroep belangrijk is? Waar ze zich betrokken bij voelen of misschien wel zorgen over maken binnen hun bedrijf? Dan maakt u ze benieuwd naar wat u verder te vertellen hebt.

U wilt dus meer betrokkenheid creëren bij uw doelgroep, dit zorgt ook voor een meer transparantie, dat voor veel bedrijven en personen een belangrijke waarde is. Door een mooi verhaal over uw bedrijf en werknemers op “over ons” te plaatsen, weten andere bedrijven sneller met wie ze te maken hebben en wat uw bedrijfsvisie is. Wat is jullie verhaal, waarom doen jullie wat jullie doet? Wat bieden jullie aan uw doelgroep en vooral: waarom? Wat inspireert jullie en wat willen jullie daarmee voor de doelgroep betekenen?

Op die manier komen we bij de kern van uw boodschap. Daar zit de authentieke emotie die rechtstreeks tot meer betrokkenheid leidt en dit kan zorgen voor meer conversie.

3.Richt niet te nauwkeurig

Online marketing is een manier om mensen gericht te kunnen bereiken. Toch begint het niet al te nauwkeurig. Het zou erg jammer zijn als u bedrijven mist voor wie uw campagne óók interessant is. Daarom maken we de initiële doelgroep altijd breder dan u zou denken. Een onlinecampagne staat niet op zichzelf. Het moet aasluiten bij en bijdragen aan het doel van de campagne in zijn geheel. Daarom zal u niet zomaar een banner of campagne opzetten, maar zult u eerst goed de doelen moeten bepalen.

Wij willen zeker weten dat we samen de juiste stappen gaan zetten, zodat de campagne z’n doelen haalt én bijdraagt aan de strategische doelen van uw organisatie. Wilt u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op met ons!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer