4 Succesfactoren van een Zakelijke B2B Website header image

4 Succesfactoren van een Zakelijke B2B Website

dinsdag 2 juni 2015 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Op zoek naar succes voor uw zakelijke B2B website? Lees hier een selectie van de factoren die zakelijke B2B websites van onze klanten tot een succes maken.

1. Heldere doelstelling

Bedrijven met een succesvolle zakelijke B2B website hanteren heldere doelstellingen voor het internetkanaal. Deze doelstelling is SMART en vaak afhankelijk van de diensten en producten die het bedrijf levert:

  • Bedrijven die complexe diensten of producten leveren kiezen vaak voor een online lead generation doelstelling. De kans dat hun klanten een product of dienst direct op de zakelijke website afneemt is immers klein. Bij een online lead generation doelstelling wordt een zakelijke website gerealiseerd.
  • Bedrijven die eenvoudige diensten of producten leveren kiezen vaak voor een online sales doelstelling. De kans dat klanten een product of dienst online afnemen is immers groot. Bij een online sales doelstelling wordt een zakelijk webshop gerealiseerd.

Het formuleren van een heldere doelstelling resulteert In meer focus bij het realiseren en optimaliseren van de zakelijke B2B website en bij het bepalen van het succes van de ingezette online marketing middelen.

2. Goed vindbaar

In een tijd waarin Google oppermachtig is kan een zakelijke B2B website niet succesvol worden zonder actief geoptimaliseerd te worden voor online vindbaarheid. Het realiseren van online vindbaarheid bestaat uit onder andere de volgende deelactiviteiten:

  • Technische Zoekmachine Optimalisatie, de basis van elke zakelijke website en eenvoudig meetbaar met behulp van bijvoorbeeld Google PageSpeed Insights.
  • Content Zoekmachine Optimalisatie, de mate waarin de inhoud van de website aansluit bij het zoekgedrag van prospects en klanten.
  • Google AdWords, door Google te betalen voor posities op de resultatenpagina kan de zakelijke website zeer succesvol worden gemaakt. Let op! Google AdWords moet rendabel (baten hoger dan kosten) ingezet worden.

3. Eenvoudig in gebruik

Hoe eenvoudiger het gebruik van de zakelijke B2B website voor de bezoeker, hoe groter het succes. Succesfactoren met betrekking tot gebruiksgemak zijn:

  • Eenvoudige navigatie;
  • Gebruiksvriendelijke zoekfunctie;
  • Elke pagina is voorzien van relevante contactgegevens;
  • De zakelijke website is bruikbaar op alle veelgebruikte devices.

4. Ondersteuning door specialisten

Online is veel aan verandering onderhevig. Technologie ontwikkelt razendsnel, verwachting van bezoekers veranderen continu en steeds meer bedrijven hebben behoefte aan een succesvolle zakelijke B2B website. Ondersteuning door specialisten is dan onmisbaar. Afhankelijk van de kennis en managementvaardigheden kan onder andere gekozen worden voor:

  • Een bureau, wat de kennis en managementvaardigheden ‘in huis’ beschikbaar heeft.
  • Een interne manager die specialisten aanstuurt.

Aan de slag met een Zakelijke B2B Website?

Neem voor een verhelderend gesprek en een goede bak koffie contact met ons op.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer