5 tips om leads te genereren met uw corporate website
Digitaliseren klantreis: deel 2
Zo maakt u van uw website een leadgenerator!
In het vorige deel van deze serie beschreef ik hoe Online Communicatie bijdraagt aan het online succes van uw bedrijf. Gebruikt u uw website inmiddels op de juiste manier om online te communiceren met uw doelgroep? Dan bent u toe aan de tweede fase van een succesvolle website:
Online leadgeneratie
Een corporate website kan van grote waarde zijn voor uw bedrijf als u de juiste aanpak toepast, maar om een succesvolle website te realiseren moet u hier wel in investeren. Als ondernemer of ondernemend manager wilt u natuurlijk dat uw investering een meetbaar resultaat oplevert. Tenzij u beschikt over een webshop waar u uw producten of diensten direct verkoopt, is de belangrijkste KPI voor uw website hoogstwaarschijnlijk online leadgeneratie. Door inzicht te creëren in de bedrijven en/of personen die interesse hebben in uw bedrijf, kunt u of uw salesteam deze prospects converteren naar nieuwe klanten. Hieronder 5 belangrijke tips om meer leads te genereren via uw website:
1. Genereer traffic naar uw website
Om leads te kunnen genereren via uw website heeft u websitebezoekers nodig. Zorg er dus voor dat u de juiste aandacht besteedt aan het binnenhalen van traffic. Dit kan via talloze manieren, denk bijvoorbeeld aan Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA), social media (dit kan zowel organisch als via advertenties), e-mailmarketing, display advertising en retargeting. Meer traffic op uw website betekent een grotere kans op potentiële nieuwe klanten.
2. Gebruik duidelijke Call-To-Actionâs (CTA)
Door gebruik te maken van duidelijke CTAâs kunt u uw bezoekers stimuleren om actie te ondernemen. Dit heeft twee voordelen. Aan de ene kant krijgt u hierdoor meer inzicht in de interesses van uw website bezoeker, aan de andere kant kunnen CTAâs ervoor zorgen dat de bezoeker zich kenbaar maakt. Voorbeelden van CTAâs zijn interne links naar andere relevante informatie, pop-ups, offerte-/afspraak- en contactformulieren, brochure-aanvragen en live chat functies.
3. Lever waardevolle informatie
Mensen geven niet graag zomaar persoonlijke informatie weg. Daarom is het belangrijk dat u iets waardevols biedt waar uw geĂŻnteresseerde bezoeker graag zijn of haar gegevens voor wilt achterlaten. Enkele voorbeelden van waardevolle informatie zijn informatieve e-books, whitepapers en brochures over de oplossingen die u kunt bieden bij problemen waar uw doelgroep mee te maken heeft. Andere voorbeelden van waardevolle informatie zijn persoonlijke hulp via live chat of via bel-mij-terug formulieren.
4. Optimaliseer de conversies
De waarde van uw website kan flink stijgen als deze is geoptimaliseerd om bezoekers te converteren naar leads. Een goede User Experience (UX) is hierbij erg belangrijk. Een UX-designer kan het bezoekersgedrag op uw website analyseren en de data gebruiken om uw website te optimaliseren voor leadgeneratie.
5. Houd goed inzicht in de pipeline
Het genereren van leads is de eerste stap naar nieuwe klanten. De tweede stap is het op de juiste manier opvolgen van deze leads. Wilt u inzicht houden in de fase waarin uw lead zich momenteel begeeft? Maak dan gebruik van een sales pipeline. Hierdoor kunt u uw online leads zo efficiënt mogelijk converteren naar nieuwe klanten!
Wilt u de meer leads genereren met uw website of bent u benieuwd naar de vele andere kansen om meer te halen uit uw website? Neem dan gerust contact met ons op of schrijf u in voor onze nieuwsbrief!