6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website header image

6 redenen om te investeren in een nieuwe B2B website

Een van de grondbeginselen van zakendoen in 2022 is dat uw website uw prospects ontmoet, voordat u dat doet. Maar wat betekent dat? Het betekent dat uw potentiële klanten interactief en betrokken zullen zijn met uw B2B website, lang voordat ze een lid van uw team spreken.

Tegenwoordig starten de meeste aankoopbeslissingen in de B2B-wereld beginnen met een online zoekopdracht. Het hebben van een B2B website helpt niet alleen zoekers om uw bedrijf te vinden, maar speelt ook een belangrijke rol in het aanmoedigen van hen om met u in contact te treden. De manier waarop prospects contact leggen met B2B-bedrijven is veranderd. Tegenwoordig wenden prospects zich tot zoekmachines voor hun antwoorden, gebruiken ze die om te zoeken naar oplossingen voor hun zakelijke probleem, zullen ze blogs lezen en websites bezoeken om de informatie te vinden die ze nodig hebben. U moet uw B2B website zien als de digitale etalage van uw bedrijf, het is de gemakkelijkste manier om de producten en diensten van uw bedrijf onder de aandacht van geïnteresseerden te brengen. Het is uw kans om uw USP nauwkeurig en beknopt uit te leggen en de zakelijke voordelen die uw oplossingen kunnen bieden te benadrukken. Uw website is ook uw beste verkoper: hij werkt 24 uur per dag, biedt websitebezoekers de informatie en inhoud die ze nodig hebben om een geïnformeerde beslissing te nemen, en stelt hen in staat om met uw bedrijf in contact te treden op andere niveaus dan 'contacteer ons'.

Het investeren in een nieuwe B2B website kan enorme positieve invloed hebben op het succes van uw B2B bedrijf. Onderstaand benoemen wij de redenen om te investeren in een nieuwe B2B website.

1. Een goede B2B website zorgt voor zichtbaarheid

Voor elk B2B bedrijf is het ongelooflijk belangrijk om online gevonden te worden. Als uw website niet is geoptimaliseerd voor specifieke zoektermen rond wat uw bedrijf doet, zullen geïnteresseerden moeite hebben om u te vinden en met u in contact te komen. Het hebben van een online aanwezigheid, door middel van uw nieuwe B2B website, zal potentiële klanten helpen om u te vinden en uw bedrijf te beschouwen als een oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Beter nog, het hebben van online reviews, getuigenissen en inhoud op andere websites zal de zichtbaarheid van uw website in zoekmachines verder versterken en uw geloofwaardigheid verhogen - dit alles zal meer doelgericht verkeer naar uw website leiden. Vergeet niet dat de eerste indruk telt en de eerste interactie die potentiële prospects met uw bedrijf hebben, is met uw B2B website!

2. De mogelijkheid om hoogwaardige content te plaatsen.

Bezoekers die op uw B2B website komen, zullen op zoek zijn naar inhoud die hen kan helpen. Met een B2B website kunt u eenvoudig uw content plaatsen en nieuwe pagina's voor content aanmaken wanneer dat nodig is. Het plaatsen van cases, blogs, datasheets is op een goede B2B websites allemaal mogelijk. Hoe meer relevante, kwalitatief hoogstaande, onderwerpgerichte content u op uw website heeft, hoe beter uw kansen om websitebezoekers aan te spreken en te converteren.

3. Een goede B2B website zorgt voor rond-de-klok verkoop

Een B2B website brengt uw bedrijf in een positie waarin het de klok rond prospects kan benaderen en aan hen kan verkopen. Online zijn met een hoogwaardige B2B website vergroot de zichtbaarheid van uw bedrijf en helpt met nieuwe klanten te genereren. Een goede B2B website heeft diverse conversiemechanismen die de prospects door de hele klantreis leidt en meerdere mogelijkheden geeft voor het verkrijgen van gewenste contactinformatie, contactaanvragen etc. Ook kunnen moderne B2B websites integreren met PIM systemen zodat al uw productinformatie online staat en u 24/7 producten kunt verkopen aan mogelijke klanten.

4. Meer toegankelijkheid en engagement door functionaliteiten gericht op B2B

Uw B2B website is 24 uur per dag, elke dag van het jaar online toegankelijk - en het is uw beste hulpmiddel. Prospects of al bestaande klanten kunnen uw website buiten kantooruren bezoeken voor ondersteuning of informatie over uw producten en diensten wanneer hen dat het beste uitkomt. In tegenstelling tot de mogelijkheid om u alleen tijdens kantooruren te bellen, biedt uw nieuwe B2B website, bezoekers een manier om "in contact te komen" zonder contact op te hoeven nemen. Voor bestaande klanten kan een nieuwe B2B website nog meer informatie verschaffen door middel van een B2B portal. Hier kunnen klanten persoonlijke gegevens zien, documentatie aanvragen, favorietenlijsten opstellen en alles zonder tussenkomst van een medewerker.

5. Een B2B website kan zorgen voor een goede positionering van uw merk

Een nieuwe B2B website op strategisch niveau is uitgedacht zorgt voor een goede positionering in de markt. Het probleem bij een eenvoudige en niet strategisch uitgedachte website, is dat uw bedrijf het risico loopt gepositioneerd te worden op een manier die niet overeenkomt met wat u doet of kunt doen voor uw klanten. Bij een nieuwe op B2B gefocuste website, heeft u verschillende mogelijkheden om uw positionering aan potentiële klanten te presenteren. Dit kan met contentblokken waarin wordt verteld, waar u als bedrijf zijnde voor staat, of gehele casestudies  waarin wordt laten zien hoe u uw huidige klanten heeft geholpen. Binnen deze content op de B2B website, kunt u als bedrijf laten zien wat u doet, voor wie u dit doen en waarom u dit doet. Waarbij u zelf het verhaal kunt vertellen en controleren.  

6. Positieve invloed op schaalbaarheid

Om toegang te krijgen tot markten van schaalgrootte en wereldwijd te gaan opereren, heeft u een goede B2B website nodig. Hierbij is het bijvoorbeeld mogelijk om meerdere taalversies van uw B2B website te hebben en content te plaatsen die op de online vindbaarheid inspeelt op internationaal niveau.  De B2B website biedt een enkele locatie voor uw inhoud (zoals eerder vermeld), maar nog belangrijker, het stelt mensen in staat om contact op te nemen met uw bedrijf op een ander niveau dan 'contacteer ons'. U hoeft de telefoon niet op te nemen en bedient evengoed potentiële klanten in hun informatie of product behoefte.

Sigma Solutions is uw B2B website bouwer

Bent u na het lezen van de blog nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van een nieuwe B2B website en wat dit voor uw bedrijf kunt betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een adviesgesprek.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer