6 redenen waarom uw organisatie geen app nodig heeft header image

6 redenen waarom uw organisatie geen app nodig heeft

donderdag 10 maart 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Waar vroeger iedereen riep "waarom hebben jullie nog geen website?" is dat nu veranderd in "waarom hebben jullie nog geen app?". Wanneer onderstaande zaken binnen uw bedrijf spelen, raden wij u aan om vooral niet aan de ontwikkeling van een app te beginnen. 

1. Wanneer uw klanten zich niet op smartphones bevinden

Laten we eerlijk zijn, er zijn nog steeds mensen die niet de beschikking hebben over een smartphone of tablet. Zij zullen minder verbonden zijn met de functionaliteiten van bepaalde apps. Wanneer doelgroeponderzoek aantoont dat uw doelgroep zich niet op smartphones bevindt, dan kunt u beter in een andere marketingtool investeren.

2. Wanneer u een brede doelgroep heeft

Als u een hele brede doelgroep heeft is het lastig om het doel van een app zodanig te bepalen dat de app voor een grote groep mensen interessant is. Voor een specifieke, afgekaderde doelgroep met een duidelijke interesse is het makkelijker om een app samen te stellen.

3. Wanneer u geen tijd heeft om een app te onderhouden

Een app bouwen is Ă©Ă©n, maar u moet deze ook onderhouden. Een app moet gevoed worden met nieuwe content en updates. Mensen moeten geprikkeld worden om de app steeds weer te openen. Als uw app stilstaat gaan uw klanten op zoek naar een alternatief.

4. Wanneer u geen extra bedrijfsherkenning wilt

Het icoon van een app op een smartphone is een groot herkenningspunt. Meerdere keren per dag komt de gebruiker dus ook in contact met uw (bedrijfs)logo. Ook de app zelf roept herkenning op wanneer de herkenbare huisstijl van uw bedrijf in beeld komt. Dit versterkt de merkbeleving en klantloyaliteit bij de gebruiker. 

5. Wanneer u weinig interactie wilt

Met de lancering van een app kunt u een online buzz creëren, een evenement promoten en gemakkelijk nieuws delen. Er ontstaat interactie. Daarmee kunt u uw klantenbestand op de hoogte houden en gemakkelijk klanten aan u binden. Heeft u geen tijd om daar iets mee te doen? Kies dan niet voor een app.

6. Wanneer u resultaten niet makkelijk wilt meten

Er zijn diverse mogelijkheden om het gebruik van een app te monitoren, te meten welke doelen behaald worden en welke successen hieruit voortkomen. Steekt u liever uw tijd in uw B2B Website of andere marketingmiddelen, dan is het ontwikkelen van een app niet aan te raden.


Uw nieuwsgierigheid gewekt?

Is het bovenstaande niet op u van toepassing? Dan helpen wij u graag met de ontwikkeling van een maatwerk app, leadgeneratie app of catalogus app. Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op via 072 5345 888 of vul ons contactformulier in.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer