6 Tips voor een Succesvolle E-mail Handtekening header image

6 Tips voor een Succesvolle E-mail Handtekening

woensdag 20 mei 2015 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Vraag jezelf eens af hoeveel e-mail je per dag verstuurt. Toch al snel enkele tientallen. Elk van deze e-mails wordt gelezen door (potentiĂ«le) klanten. Bij de B2B E-mailmarketing is een e-mailhandtekening noodzakelijk. De e-mailhandtekening is een vast onderdeel van deze e-mails en kan eenvoudige aan e-mails worden toegevoegd. Onderstaande tips dragen bij aan conversie, professionaliteit en meetbaarheid van de e-mailhandtekening.

6_tips_e-mail_handtekening.jpg

1. Geef volledige contactinformatie

Zorg ervoor dat de ontvanger van de e-mail snel ziet wie de afzender is. Maak duidelijke welke contactinformatie bij de persoon en welke contactinformatie bij het bedrijf waarvoor de persoon werkt hoort.

2. Maak hyperlinks van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers

Zorg ervoor dat van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers hyperlinks gemaakt worden. Hierdoor kunnen bezoekers eenvoudig een website bezoeken, een e-mail versturen of een telefoongesprek opstarten.

Tip: een telefoonnummer is eenvoudig in te vullen m.b.v.: tel:0725345888.

3. Breng acties onder de aandacht met banners

De e-mailhandtekening is de perfecte locatie voor het onder de aandacht brengen van acties en andere campagnematige activiteiten. Plak een banner, in jpeg, gif of png en link deze aan een relevante landingpage op de website.

4. Volg de Corporate Identity / Huisstijl

Zorg ervoor dat lettertype en kleurgebruik van de e-mailhandtekening overeenkomen met de corporate identity of huisstijl van het bedrijf. Een handboek huisstijl of de vormgeving die voor de website is gebruikt kunnen hierbij helpen.

5. Optimaliseer voor mobiel

Steeds meer e-mail wordt op de smartphone gelezen. Zorg er voor dat de e-mail handtekening leesbaar is zonder dat de ontvanger hoeft te scrollen. Het clickbaar maken van telefoonnummers, een absolute must voor een succesvolle e-mail handtekening is hierboven al genoemd.

6. Track clicks met Google Analytics

Uiteraard is het wenselijk om alle links die naar je eigen website verwijzen te ‘taggen’ met behulp van de Google Analytics URL Builder.

Bonustip: Meet klanttevredenheid

Plaats onder elke e-mail twee linkjes in de vorm van een blije en een boze smiley. De blije smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant positieve feedback kan indienen. De boze smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant een klacht kan indienen.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer