6 Tips voor een Succesvolle E-mail Handtekening
Vraag jezelf eens af hoeveel e-mail je per dag verstuurt. Toch al snel enkele tientallen. Elk van deze e-mails wordt gelezen door (potentiële) klanten. Bij de B2B E-mailmarketing is een e-mailhandtekening noodzakelijk. De e-mailhandtekening is een vast onderdeel van deze e-mails en kan eenvoudige aan e-mails worden toegevoegd. Onderstaande tips dragen bij aan conversie, professionaliteit en meetbaarheid van de e-mailhandtekening.
1. Geef volledige contactinformatie
Zorg ervoor dat de ontvanger van de e-mail snel ziet wie de afzender is. Maak duidelijke welke contactinformatie bij de persoon en welke contactinformatie bij het bedrijf waarvoor de persoon werkt hoort.
2. Maak hyperlinks van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers
Zorg ervoor dat van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers hyperlinks gemaakt worden. Hierdoor kunnen bezoekers eenvoudig een website bezoeken, een e-mail versturen of een telefoongesprek opstarten.
Tip: een telefoonnummer is eenvoudig in te vullen m.b.v.: tel:0725345888.
3. Breng acties onder de aandacht met banners
De e-mailhandtekening is de perfecte locatie voor het onder de aandacht brengen van acties en andere campagnematige activiteiten. Plak een banner, in jpeg, gif of png en link deze aan een relevante landingpage op de website.
4. Volg de Corporate Identity / Huisstijl
Zorg ervoor dat lettertype en kleurgebruik van de e-mailhandtekening overeenkomen met de corporate identity of huisstijl van het bedrijf. Een handboek huisstijl of de vormgeving die voor de website is gebruikt kunnen hierbij helpen.
5. Optimaliseer voor mobiel
Steeds meer e-mail wordt op de smartphone gelezen. Zorg er voor dat de e-mail handtekening leesbaar is zonder dat de ontvanger hoeft te scrollen. Het clickbaar maken van telefoonnummers, een absolute must voor een succesvolle e-mail handtekening is hierboven al genoemd.
6. Track clicks met Google Analytics
Uiteraard is het wenselijk om alle links die naar je eigen website verwijzen te âtaggenâ met behulp van de Google Analytics URL Builder.
Bonustip: Meet klanttevredenheid
Plaats onder elke e-mail twee linkjes in de vorm van een blije en een boze smiley. De blije smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant positieve feedback kan indienen. De boze smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant een klacht kan indienen.