7 meest gemaakte B2B SEO fouten header image

7 meest gemaakte B2B SEO fouten

maandag 23 maart 2015 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Wij komen regelmatig dezelfde SEO fouten tegen die gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Daarom hebben wij een lijst opgesteld met de 7 meest gemaakte B2B SEO fouten. Doe er uw voordeel mee en maak niet dezelfde fouten als uw concurrent.

1. U bent meer dan een bedrijfsnaam

Veel bedrijven richten zich puur op het vermarkten van hun merknaam. U hoeft uw website echter niet te optimaliseren op uw merknaam, want vaak bent u het enige bedrijf in de markt met die naam. U verslaat uw concurrent pas echt door meer te zijn dan alleen een merknaam. 

2. U bent meer dan wat u verkoopt

Ja, uw website heeft als doel om de verkoop te stimuleren. Dat betekent echter niet dat de website alleen voor dit doel dient. U heeft geen uniek aanbod. Daarom moet u uzelf op een andere manier proberen te differentiëren. Bijvoorbeeld door informatie te delen over de sector en door uw eigen verhaal te vertellen.

3. Niet iedereen weet wat hij wil

Een veelvoorkomende valkuil waar bedrijven maar al te vaak intrappen is dat zij denken dat hun bezoekers al precies weten wat zij willen en daarom op hun website beland zijn. Dit is echter niet het geval. Zorg er daarom voor dat u ook de bezoekers die nog niet weten wat zij willen overtuigd.

meest-gemaakte-seo-fouten.JPG

4. Vergeet uw homepagina niet

Een slideshow met 10 afbeeldingen is niet hetzelfde als kwalitatieve content. Zie uw homepagina als een advertentie. Hierin vertelt u alleen de belangrijkste dingen over uw bedrijf, zodat bezoekers weten wat u doet. Zoekmachines hebben deze content ook hard nodig om uw website te indexeren. 

5. Vergeet uw productpagina's niet

Productpagina's worden vaak niet optimaal benut. Regelmatig zien wij pagina's met een paar foto's en "Bel voor meer informatie". Dergelijke pagina's zullen nooit in de ranking van Google verschijnen. Niet alleen Google smacht naar content. Ook de bezoeker vindt informatie belangrijk. Vindt hij deze niet dan zal hij al gauw besluiten uw website te verruilen voor die van een concurrent. 

6. Gebruik korte titels

De zogenoemde 'title tag' bepaalt de naam van een webpagina en is zichtbaar in de zoekresultaten van Google. Een 'title tag' heeft de ruimte voor ongeveer 65-70 tekens (incl. spaties). Echter zien wij regelmatig veel te lange titels. Onze tip: gebruik korte, krachtige titels. Anders zullen ze niet volledig zichtbaar zijn in de zoekresultaten. U kunt hiervoor de Title Tag Preview Tool van Moz gebruiken. 

7. Vergeet uw NAW gegevens niet te veranderen

Bedrijven verhuizen, telefoonnummers veranderen. Dat is nu eenmaal een feit. Echter zien wij regelmatig dat bedrijven vergeten om hun NAW-gegevens aan te passen na een verhuizing of een verandering in het telefoonnummer. Zonde, want hierdoor kan flink wat omzet misgelopen worden.

Wilt u weten hoe u uw website zo optimaal mogelijk kunt inrichten? 

Sigma Solutions adviseert u graag. Voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek neemt u contact op met telefoonnummer 072 5345 888, info@sigmasolutions.nl of bovenstaand contactformulier.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer