8 Succesfactoren van een B2B Website header image

8 Succesfactoren van een B2B Website

woensdag 14 oktober 2015 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Het hebben van een professionele website draagt bij aan de groei van elke business. Doe je voordeel met deze 8 succesfactoren van B2B websites.

1. Zorg voor actuele en relevante content

Veruit de belangrijkste succesfactoren van elke business website is de aanwezigheid van actuele en relevante content. Plaats minimaal 2x per maand content die relevant is voor jouw doelgroep.

2. Doelgroep

Denk om de doelgroep! B2B bedrijven hebben een hele andere doelgroep dan B2C bedrijven. De doelgroep van B2B bedrijven kan op veel verschillende manieren worden gesegmenteerd. Segmenten zijn sowieso:

  1. Reparatie en onderhoud: dit zijn prospects of klanten die snel geholpen willen worden met het oplossen van een acuut, vaak relatief klein probleem.
  2. Nieuwbouw / projecten: dit zijn prospects die op zoek zijn naar een partner die hen kan adviseren over de beste oplossing voor hun complexe uitdaging.

3. Formuleer Doelstellingen

Formuleer een heldere doelstelling voor je B2B website. Kies hierbij uit:

Naamsbekendheid kan ook een doelstelling zijn, bedenk wel dat het erg moeilijk is om de realisatie van deze doelstelling te meten.

4. Zorg voor Call2Action

Zorg ervoor dat bezoekers van de B2B website op eenvoudige wijze contact kunnen opnemen met je business. Naar ons idee bestaat de ideale call2action van een B2B website minimaal uit:

  1. Het e-mailadres van een persoon of afdeling die verbonden is aan content die op de webpagina wordt gepresenteerd;
  2. Het telefoonnummer van dezelfde persoon of afdeling;
  3. Een contactformulier, zodat ook na openingstijden contact kan worden opgenomen.

5. Smartphone variant

Steeds meer mensen gebruiken internet met hun smartphone. Zorg ervoor dat de B2B website optimaal werkt met een smartphone. Realiseer ook een aparte call2action voor de smartphone-bezoekers.

6. Meet bezoekgedrag

Maak gebruik van web analytics om het gedrag van bezoekers van de B2B website te meten en te analyseren. Google Analytics is een veelgebruikte oplossing die ook bij een basis-setup al veel informatie bevat.

7. Domeinnaam

Anno 2015 hebben de meeste bedrijven meerdere domeinnamen in hun bezit. Al is het alleen al om e-mailadressen beschikbaar te maken. Ons advies bij de keuze van de domeinnaam waarop de B2B website wordt geplaatst? Zorg ervoor dat deze nationaal en internationaal gebruikt kan worden en gelijk is. Vermijdt rechtsvormen

8. Kies een professionele partner

Het bouwen en tot een succes maken van een professionele B2B website vraagt veel specialistische kennis. Veel bedrijven hebben deze kennis gedeeltelijk of in het geheel niet in huis. Kies daarom een professioneel internetbureau als partner, selectiecriteria kunnen zijn:

  1. Welke specialismen heeft de Online Business Partner in huis?
  2. Is het bureau gespecialiseerd in een bepaald marktsegment of een bepaald type oplossing?
  3. Hoe lang bestaat het bureau?

Aan de slag met een B2B website?

Lees hier meer informatie over hoe een nieuwe B2B Website uw bedrijf bestendige en meetbare groei kan opleveren.

Veel Online Succes Gewenst!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer