B2B Leadgeneratie in 2023: dit zijn de nieuwste technologieën en trends   header image

B2B Leadgeneratie in 2023: dit zijn de nieuwste technologieën en trends

Het genereren van nieuwe leads is voor iedere B2B-organisatie een uitdaging die geen definitieve oplossing heeft. Na een tijdje drogen de leads op en kan het voelen alsof u het grootste gedeelte van uw potentiële klanten al hebt bereikt. Wees er echter van bewust dat er geen limiet is aan relevante leads, u hebt alleen nog niet de juiste middelen gebruikt. Door voortdurend de nieuwste technieken toe te passen wordt er een constante leadstroom gecreëerd voor uw B2B-organisatie. In deze blog vertellen wij meer over deze nieuwe technologieën en trends.  

Creëer meer inzicht met AI 

Bij veel digitale processen zien we dat kunstmatige intelligentie (AI) gemakkelijk kan zorgen voor meer efficiëntie en tijdsbesparing. Dit geldt ook voor online leadgeneratie. U kunt namelijk AI-bots integreren in uw B2B-website om automatisch het gedrag van potentiële leads te volgen en vervolgens, via voorspellende analyses, een beter inzicht te krijgen in welke leads meer aandacht verdienen. Aan het gebruik van deze bots zijn vaak kosten verbonden, maar vanwege de waardevolle informatie is de investering zeker de moeite waard. 

Accountgebaseerde marketing (ABM) 

Wat accountgebaseerde marketing in principe inhoudt is dat de marketingactiviteiten specifiek gericht zijn op de meest waardevolle accounts/bedrijven in plaats van op een bredere markt. De gedachte achter deze techniek is vrij logisch, u heeft natuurlijk meer aan een paar winstgevende leads dan een groot aantal tijdrovende kleine leads.  

 

In de praktijk gaat dit als volgt: breng samen met het sales-team een bedrijf in kaart dat waarschijnlijk de beste ROI zal opleveren. Creëer vervolgens marketingcontent waarin de specifieke pijnpunten en uitdagingen van de organisatie verwerkt zijn en zorg ervoor dat belangrijke besluitvormers dit te zien krijgen, bijvoorbeeld via een platform als LinkedIn. Door het persoonlijke aspect is de kans op B2B leadgeneratie op deze manier vele male hoger.  

User-generated content voor B2B 

In de wereld van business-to consumer marketing hadden bedrijven al jaren terug door dat user-generated content een sterke en efficiënte manier is om leads te generen. Waarom geld neerleggen voor dure influencers als uw trouwe klanten dit net zo graag voor u willen doen, nietwaar? 

Toch zien we dat B2B-organisaties nog vaak user-generated content vergeten toe te passen, terwijl het ook zeker effectief kan zijn voor B2B leadgeneratie. Maak bijvoorbeeld meer gebruik van video testimonials, deel foto’s van klanten die uw product gebruiken of zet werknemers in voor een unieke ‘Over ons’ pagina met video content.  

Optimaliseer uw B2B-website voor spraakgestuurd zoeken 

Door technologische ontwikkelen wordt voice search steeds vaker toegepast. Het is een manier van zoeken die zorgt voor tijdbesparing, vooral nu de resultaten steeds nauwkeuriger worden. Door een paar kleine aanpassingen te doen op uw B2B-website, kunt u de content beter vindbaar maken voor spraakgestuurde zoekopdrachten en hierdoor meer B2B leads genereren.  

Zo kunt u onder andere Alt-teksten toevoegen aan alle afbeeldingen, hierdoor kan Google ze beter lezen en kunnen afbeeldingen meer bijdragen aan uw vindbaarheid. Iets anders waar u rekening mee kunt houden is het gebruik van long-tail keywords en vragen in de websiteteksten. Bij een spraakgestuurde zoekopdracht worden er vooral langere zinnen en vragen gebruikt. Iets waar slim op ingespeeld kan worden door dit in teksten te verwerken.   

Bent u klaar voor de volgende stap naar online succes?     

Onze Sigma Solutions experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden over het versterken van uw B2B leadgeneratie en helpen u met het zetten van de volgende stap naar online succes. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Dan kunnen we u adviseren over de beste aanpak voor uw specifieke situatie. 


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer