7 B2B Leadgeneratie ideeën die u moet overwegen voor 2022
Helaas zijn nieuwe klanten voor de meeste bedrijven niet zo gemakkelijk te verzamelen als van tevoren wellicht verwacht. De aandacht van potentiële klanten trekken en vasthouden is een strategisch spel van nauwkeurig getimede, ontworpen en geplaatste content, samengevat in één term: B2B Leadgeneratie.
Het genereren van leads is ook de grootste uitdaging voor 61% van de marketeers, die moeite hebben om consistent en kwalitatief verkeer en leads te genereren. Dit is niet in het minst te wijten aan wereldwijde verschuivingen die het belang hebben benadrukt van het uniek stimuleren en innoveren van leadgeneratie om potentiële klanten ervan te overtuigen hun contactgegevens aan te bieden. Het consistent produceren van kwaliteitsleads is de kern van elke succesvolle B2B-marketingstrategie, dus het ontwikkelen en optimaliseren van uw salespipeline zal uw bedrijf een gestaag groeitempo bieden. We hebben een aantal sterke B2B Leadgeneratie methoden verzameld om uw leadgeneratie succesvol te stimuleren via verschillende media en platforms.
7 B2B Leadgeneratie ideeën voor 2022
Er is geen vaste mal voor het succes van leadgeneratie in B2B-marketing, maar elk bedrijf zal bepaalde strategieën vinden die beter of slechter voor hen werken. Dit zijn onze top acht B2B Leadgeneratiestrategieën die u in 2022 en daarna kunt implementeren.
1. Contentmarketing is nog steeds king
Contentmarketing is een hoofdbestanddeel van elke succesvolle B2B-marketingstrategie. Begrijpen waar je bepaalde soorten content moet plaatsen, zowel gated als ungated, zal het verschil maken tussen een vloeiende leadfunnel en een stagnerende funnel. Van infographics tot blog posts, video's, podcasts, whitepapers en meer, alle informatie die u aanbiedt moet afgestemd zijn op uw doelgroep en persona's.
Om op dit vlak te slagen, moet uw onderneming de concurrentie onderzoeken en begrijpen. U dient ook consequent zoekwoord- en backlinkonderzoek uit te voeren om uw SEO-positie te behouden. De belangrijkste nieuwe tactiek is het personaliseren van de inhoud van uw bedrijfswebsite door de customer journeys te analyseren en bezoekers de inhoud aan te bieden die de hoogste conversie oplevert. Personalisatie kan leiden tot 20% meer verkoopkansen dankzij de aangepaste ervaring.
2. Voice & Search Marketing
Smart speakers zijn de laatste jaren een rage. Zestig miljoen mensen alleen al in de VS bezitten 157 miljoen smart speaker apparaten. Het leven kan steeds meer worden gestuurd met spraakcommando's, wat leidt tot een nog meer gestroomlijnde, moeiteloze stroom van informatie die via zoekmachines toegankelijk is in ons dagelijks leven. Als het gaat om het optimaliseren van de marketingstrategie van uw bedrijf voor deze media, moet u het simpel houden. Long-tail zoekwoorden die vaak menselijke spraakpatronen nabootsen zijn de belangrijkste focus om hier te slagen. Dit betekent dat potentiële leads in plaats van te zoeken op "B2B Leadgeneratie", zullen zoeken op: "Hé Siri, hoe kan ik mijn leadgeneratiestrategie voor mijn bedrijf verbeteren?" Uw trefwoord optimalisatie moet zich ook aanpassen aan dit soort trefwoord strings.
3. Social Selling
Sociale media verkopen nu meer dan ooit, vooral voor B2B-organisaties. Bijna 90% van de beste verkopers vonden sociale platforms cruciaal voor hun succes en 70% van hen zit op LinkedIn voor zakelijk gerichte doeleinden. Een eigentijdse methode die opkwam in het Covid-19 tijdperk en die nog steeds succesvol is, is het inspelen op virtuele evenementen.
Hoewel het niet zo effectief is als een één-op-één-vergadering, zullen virtuele zakelijke bijeenkomsten, webinars en presentaties op de een of andere manier blijven bestaan. Dit betekent dat bedrijven moeten investeren in het maximaliseren van het verkooppotentieel van deze evenementen en platforms via sociale-mediamarketing en zelfs streaming. Deze spreekgelegenheden zijn rijp voor het creëren van zowel discours als exposure voor uw merk en verzamelen een grote hoeveelheid waardevolle informatie voor latere B2B Leadgeneratie inspanningen.
4. Video Content
Vorig jaar zaten mensen minstens 100 minuten per dag aan het scherm gekluisterd om video's te bekijken en merken hebben dat gemerkt. Tot 85% van de bedrijven maakt nu op de een of andere manier gebruik van videomarketing, tegen slechts 25% in 2017. Video content kan overal zijn, van je sociale pagina's, blog posts, live sessies en natuurlijk schattige animaties om complexe B2B producten uit te leggen in demonstraties.
5. Sociale Media Marketing
Sociale media, en in het bijzonder LinkedIn, zijn platforms van onschatbare waarde voor elk B2B-merk. Sinds de wereldwijde omstandigheden de mogelijkheid om deel te nemen aan beurzen en het hosten van live evenementen hebben belemmerd, hebben bedrijven zich aangepast met een grotere nadruk op social media marketing. Merken zijn zich bewust geworden van de kracht die het hebben van een consistente sociale merkboodschap en outreach strategie kan bereiken.
Sociale media bieden de volgers en toevallige kijkers van uw merk een kans om uw merk te leren kennen, wat u aanbiedt, en hoe u hen zou kunnen helpen. Posten kan zo eenvoudig zijn als het linken naar een recent blogbericht en vervolgens het creëren van een vraag en discussie. Voor B2B hebben verschillende studies aangetoond dat 80% van de B2B leads van LinkedIn komen, en 95% van de B2B marketeers vertrouwen erop om inhoud te delen.
6. Start een Podcast
Podcasts zijn bedoeld als bron van wijsheid, inspiratie en zetten aan tot discussies. Maar ze vormen ook een publiek voor slimme B2B-marketeers. In 2021 waren er al meer dan twee miljoen podcasts online beschikbaar en meer dan de helft van de Europese bevolking heeft er wel eens naar geluisterd. Een groeiend alternatief voor podcasts, het Clubhouse audio-streaming sociaal platform, bewijst dat u dezelfde informatie over niche-onderwerpen in een live formaat kunt aanbieden.
7. Verkoop + Marketing = Account Based Marketing
Het is tijd om uw krachten te bundelen! De krachten van uw verkoop- en marketingteams, wel te verstaan. Account-Based Marketing (ABM) is een marketingmethode waarbij een organisatie haar inspanningen en middelen concentreert op een selecte groep accounts binnen haar branche. Het einddoel voor het afstemmen van uw verkoop- en marketinggroepen onder ABM is het leveren van marketing gekwalificeerde leads.
Als het gaat om B2B, ontdekte ITSMA dat 87% van de marketeers het ermee eens is dat hun ABM-resultaten superieur zijn aan elke andere marketingtactiek. Bovendien, als u op zoek bent naar een return on investment, 91% van de ondernemingen die een ABM-strategie toepassen, meldden een grotere gemiddelde dealomvang dan andere technieken.
Maak uw B2B Leadgeneratie toekomstbestendig
We hebben nu een verzameling van snel implementeerbare methoden om uw B2B Leadgeneratie proces te stimuleren aan u voorgelegd, zonder een aanzienlijke investering. Hoewel sommige strategieën wat meer tijd nodig hebben om te ontwikkelen en vruchten af te werpen, laat u niet ontmoedigen! Het bewijs ligt in de statistieken van diegenen die de tijd hebben genomen om een goede B2B Leadgeneratiestrategie op te zetten. Het meest cruciale onderdeel van het slagen met een van deze strategieën is het optimaliseren van de communicatie tussen uw marketing- en salesteam. Deze tips zullen u niet alleen vandaag en volgende week van dienst zijn, maar zijn echt toekomstbestendig, ongeacht de verschuivingen in de markt.
Wilt u meer informatie over de B2B Leadgeneratie oplossingen van Sigma Solutions? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op!