B2B Website Trends voor 2022
Met welke B2B website trends moet uw bedrijf anno 2022 rekening houden? Lees hier een selectie van belangrijke B2B website trends voor 2022.
B2B-kopers gaan steeds meer op consumenten lijken
B2B-kopers gaan steeds meer op B2B-consumente lijken. Die personen kopen namelijk al jaren in hun vrije tijd bij B2C-bedrijven en zijn die koopervaring gewend. Deze koopervaring nemen ze mee naar hun werk en tijdens hun professionele aankopen. Hierbij zijn de B2B-kopers op zoek naar eenvoudige en betere koopervaringen.
Bedrijven zullen moeten inspelen op de voortdurend veranderende behoeften, motivaties, verwachtingen, voorkeuren en gedragingen van uw klanten. B2B bedrijven zullen moeten moderniseren en dezelfde ervaring gaan bieden aan hun klanten als B2C bedrijven.
Bron: SANA Commerce
Informatie moet gemakkelijker en sneller toegankelijk zijn
Kopers op B2B Websites willen tegenwoordig gemakkelijk en snel toegang tot informatie. 51% van de bedrijven geeft aan dat klanten vaak ontevreden zijn omdat ze geen self-service kunnen aanbieden. Zonder self-service moeten klanten tragere, meer traditionele aankoopworkflows doorlopen. Informatie reist nu sneller dan ooit en de kloof tussen het identificeren van een behoefte en het op de markt brengen van een oplossing kan een fatale impact hebben op de inkomsten - vooral wanneer concurrenten het snel doen en het goed doen.
Succesvol de doelgroep bereiken en de doelgroep omzetten naar klanten hangt echter af van het vermogen om naar klanten te luisteren, de behoeften te identificeren en hier actief actie op te ondernemen.
Bron: Inriver
Focus op SEO om de concurrentie voor te blijven
Sinds de coronapandemie is er overal veel veranderd, ook binnen search en in het zoekgedrag van de B2B-koper. Veel bedrijven moesten hun fysieke deuren tijdens de eerste lockdown sluiten. Waardoor veel partijen, die voorheen nog geen of in mindere mate focus hadden op hun online verkoop, dit toch zijn gaan doen om de klant te kunnen bedienen. Met als gevolg dat er meer online concurrentie ontstond op de veiling van de betaalde advertenties van Google.
Nu in 2022 is alles weer open en is het online zoekvolume weer afgenomen. De online concurrentie is echter, vergeleken met voor COVID-19, wel toegenomen. Dit heeft als gevolg dat de CPC (Cost Per Click) hoger ligt. Bedrijven kunnen hierop inspelen door zich te focussen op SEO en zo toch hoog te scoren in de zoekresultaten van Google.
Bron: Gartner
Weten hoe uw bedrijf kunt inspelen op deze trends?
Aangezien de B2B-sector voortdurend evolueert, moet u deze trends in het achterhoofd houden wanneer u uw marketingstrategie plant om zo uw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en uw concurrenten voor te blijven. Sigma Solutions is Online Business Partner en kan u ondersteunen in het behalen van meetbare groei voor uw bedrijf om zo uw doelstellingen te behalen en verbreden. Neem voor een verhelderend gesprek en een goede bak koffie contact met ons op.