De belangrijkste uitdagingen bij Microsoft Dynamics Koppelingen
Wanneer u een Koppeling met Microsoft Dynamics heeft voor uw website, webshop of portal, brengt dit niet alleen een hoop voordeel, maar ook diverse uitdagingen met zich mee. In deze blog gaan we in op een aantal van deze uitdagingen en wat mogelijke oplossingen of focuspunten zijn.
Inrichting van Microsoft Dynamics is niet geschikt
EĂ©n van de veelvoorkomende uitdagingen bij gebruik van Microsoft Dynamics is het geschikt maken van het onderliggende datamodel voor online ontsluiting in een website of webshop. Het grote voordeel voor wat betreft aanpasbaarheid in Microsoft Dynamics is ook direct een uitdaging; Doordat het mogelijk is om eigen modules te creeren wanneer standaardfunctionaliteit niet toereikend is, kan het zijn dat informatie welke nodig is nog niet bijgehouden wordt, waardoor additionele aanpassing binnen Microsoft Dynamics nodig is of data transformatie gedaan moeten worden zodat de bron, Microsoft Dynamics dus, schoon en goed voor online ontsluiting is.
Onoverzichtelijke productdata
Wanneer u uw productdata in Microsoft Dynamics heeft staan, spreekt voor zich dat zaken als leverancier, artikelgroep en productnaam ingevoerd zijn. Het is echter mogelijk om veel meer informatie op te slaan, waarbij u allerlei productkenmerken kunt bijhouden. Denk hierbij aan alles van smeltpunt tot kleur tot dikte, als ook bijbehorende eenheden en testmethoden. Allerlei kenmerken welke, wanneer u deze integreert met uw website of webshop, zeer waardevol zijn om uw (potentiële) klant van meer informatie te voorzien en te helpen in zijn of haar keuze. Wat we vaak zien is dat deze data uiteenlopende kwaliteit heeft, waarbij het vaak genoeg voorkomt dat spelling en consistentie onvoldoende is. Logisch, want deze data wordt over een periode van tijd ingevoerd en zal naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens door meerdere mensen zijn bewerkt. Wanneer u deze data online wilt gebruiken, in bijvoorbeeld filters, datasheets of zelfs in calculators is het dan ook van belang dat de data consistent en waar nodigplatgeslagen is. Zo zorgt u niet alleen voor uniformiteit in informatie, maar maakt u het ook nog eens veel beheerbaarder en eenvoudiger.
Complexe klantprijzen of -assortimenten
U zult de eerste niet zijn waarbij het begint met een mooi geprijsd portfolio, maar waarbij in de loop der jaren allerlei klantvragen en uitzonderingen leiden tot een zeer complex geheel van klantspecifieke prijzen en assortimenten. Uiteraard zorgt het op de korte termijn voor tevreden klanten, tot er iemand weg gaat die alle specifieke prijzen en -afspraken weet of wanneer u deze prijzen ook online wilt ontsluiten in een Portal of Webshop. Net als het platslaan van assortimenten, wilt u dus ook klantspecifieke prijzen of -assortimenten platslaan. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar het grootste deel van uw klanten gaat ongetwijfeld ingedeeld kunnen worden in bijvoorbeeld groepen met 5%, 10% of 15% korting op bruto prijzen.
Samen deze uitdagingen, en meer, oplossen?
Wilt u gebruik maken van de grote voordelen welke een koppeling met Microsoft Dynamics biedt? Als gecertificeerd Microsoft Partner kan Sigma Solutions u hierbij ondersteunen en samen met u deze uitdagingen het hoofd bieden. Neem nu contact met ons op!