Content voor mijn nieuwe website: hoe los ik dat op? header image

Content voor mijn nieuwe website: hoe los ik dat op?

woensdag 9 december 2015 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

Een nieuwe website kan heel functioneel en nuttig zijn, maar de weg ernaartoe is lang niet altijd makkelijk. Het design van de website is af, maar zonder nuttige content zul je waarschijnlijk je investering niet gaan terugverdienen. Het is dus essentieel om na te denken over hoe je je website gaat ‘vullen’ met informatie. Ik neem aan dat je op je nieuwe website je bedrijf wilt profileren en promoten. Er zijn heel veel bedrijven met een uitstekend(e) product of dienst, die dat niet goed op papier weten te zetten.. Dit is echt een gemiste kans en kan ervoor zorgen dat je veel new business misloopt. Wat kan ik doen om mijn nieuwe website te voorzien van goede content?

Content zelf schrijven

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om de content voor je nieuwe website helemaal zelf te gaan schrijven. Dan moet je rekening houden met verschillende zaken. 

Grammatica, spelling en stijl

De leesbaarheid van je content is heel belangrijk. Als teksten schrijven niet iets is dat je dagelijks doet kan het goed zijn dat je bepaalde grammatica-, spelling-, of stijlfouten gaat maken. Niet alleen is het vervelend voor de lezers om constant door taalfouten afgeleid te worden, ook Google heeft er een hekel aan. Pagina’s die correct geschreven zijn worden over het algemeen hoger geĂŻndexeerd dan pagina’s die vol met spelfouten zitten. 

Gebruiksvriendelijkheid

Maak het je lezer zo makkelijk mogelijk. Zelf zou je er ook niet op zitten wachten om een productpagina te lezen waarop alleen een lap tekst van 400 woorden staat. 
Gebruik bullets (opsommingstekens), zoals hier ook gedaan is
Maak kopjes met een duidelijke en korte uitleg over de tekst die komen gaat
Het belangrijkste punt: houd rekening met je doelgroep, aan hen wil je tenslotte iets verkopen

Zoekmachinevriendelijkheid

Houdt altijd in je achterhoofd dat je website ook in zoekmachines goed gevonden moet worden. 

  • Gebruik keywords: gebruik de woorden waarop je gevonden wilt worden regelmatig in je teksten, maar let op: overdrijf niet! De pagina’s die overduidelijk geschreven zijn voor zoekmachines worden er door de Google Panda update tussenuit gepikt!
  • Linkbuilding: zorg dat je content zo goed is dat andere websites ernaar gaan verwijzen, dit geeft je Google ranking echt een boost. Je kunt er ook voor kiezen om links te kopen, hier geloof ik echter niet in
  • Bloggen: bloggen is een mooie manier om kennis en expertise over te dragen. Tegelijkertijd is het ook goed voor je vindbaarheid, dit is namelijk kwalitatieve content en die doet het goed in Google
  • Gebruik afbeeldingen: vul een tekst aan met afbeeldingen (bijvoorbeeld infographics), zodat je bezoeker niet alleen hoeft te lezen

Content recyclen

Als je al een website hebt kun je de oude content (aangepast) migreren naar je nieuwe website. Je content onaangepast gaan hergebruiken op je nieuwe website is niet handig, je hebt toch niet voor niets een nieuwe website? Natuurlijk kun je je oude content wel heel goed gebruiken als input voor je nieuwe content.

Content schrijven uitbesteden

Het is makkelijk om te zeggen: laat je websiteteksten schrijven door een expert, maar ik ben ervan overtuigd dat het uitbesteden van content schrijven voor veel bedrijven een uitstekende oplossing is. Toch zijn veel bedrijven nogal voorzichtig met het uitbesteden van hun eigen werk, omdat ze er zo zelf geen controle meer over hebben. Eigenlijk heel logisch. Een andere belangrijke reden dat zij hun werk liever zelf doen, is dat zij het schrijven van content zien als een hele dure oplossing, maar dit is lang niet altijd het geval. Als je er zelf dagen of weken lang mee bezig bent kost het toch ook veel tijd (en geld)?

Geef ons de kans om je te overtuigen!

Als je graag wilt weten of jouw bedrijf en Sigma Solutions iets voor elkaar kunnen betekenen op het gebied van B2B Content Marketing, neem dan gewoon contact op. Wij willen jou graag overtuigen dat we je kunnen helpen. Heel cliché, maar wel waar: dit doen wij niet alleen omdat wij onze diensten willen verkopen, maar omdat wij graag bedrijven helpen. Zo blijft Sigma Solutions doen waar wij goed in zijn en zo kan jouw bedrijf zich ook volledig richten op hetgeen waar jullie goed in zijn.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer