Creëer actie met de juiste B2B Contentdistributie header image

Creëer actie met de juiste B2B Contentdistributie

woensdag 8 juni 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Eerder benoemden we al het feit dat u meer content in huis heeft dan u zelf denkt en dat u die content slim kunt hergebruiken voor een optimaal rendement. Dat heeft alles te maken met de juiste distributiekanalen om de content te verspreiden. Hoe pakt u deze laatste stap aan om uw B2B Content Marketing te verbeteren?

Waardevolle contentverzameling

Alle content - of dat nou artikelen, gebruiksaanwijzingen, video's of brochures zijn - is het resultaat van hard werken, kennis vergaren, leerprocessen, (product)ontwikkeling en interactie. Het is dan ook zonde wanneer deze content niet op een optimale manier bij uw doelgroep terecht komt. Contentdistributie is het actief verspreiden en slim inzetten van content onder een specifieke doelgroep. 

Er zijn meer wegen naar
. uw doelgroep

Bij het bepalen van de juiste distributiekanalen voor het inzetten van B2B content is het belangrijk om te weten welke wegen uw doelgroep aflegt om informatie te verzamelen. De een gaat zoeken op YouTube, de ander leest graag folders, de volgende volgt social mediakanalen en weer een ander abonneert zich op nieuwsbrieven. Daarnaast zijn verschillende fases in het aankoopproces. In elke fase winnen mensen informatie in via verschillende kanalen. Hoe later in het proces hoe actiever men zoekt bijvoorbeeld. 

Ook is niet alle content geschikt voor elk distributiekanaal. Het ene kanaal is zakelijker dan het andere, heeft een andere relevantie of is gebaseerd op vlot lezen. Daarnaast kunnen distributiekanalen gecombineerd worden en elkaar opvolgen om de doelgroep meerdere keren te confronteren met de content. Denk aan een nieuwsbericht op uw website dat gepromoot wordt via social media bijvoorbeeld.

Contentdistributie in de praktijk

LEOXX, een handelsbedrijf in projectvloeren, maakt gebruik van de expertise van Sigma Solutions. Zo hebben wij door middel van het creĂ«ren van een online catalogus, zoekfunctie, e-mailnieuwsbrief en social media gezorgd voor een optimale vindbaarheid van de content en de mogelijkheid tot het aanvragen van stalen. Mede hierdoor is er een groei van 50% in leads gegenereerd. 

Ondersteuning bij uw B2B contentdistributieplan

Sigma Solutions kan u ondersteunen bij de distributie van uw B2B content. Wij bieden het gehele pakket van contentcreatie, -publicatie en - distributie. Graag maken wij samen met u een distributieplan dat uw contentstrategie ondersteunt. Daarbij houden we rekening met de mogelijkheden van diverse media, strategie, zichtbaarheid, interactie en met welke frequentie de content wordt geplaatst. Zo kijken we hoe we de kosten per lead kunnen minimaliseren, om een optimaal resultaat te bereiken. Enkele voorbeelden van online B2B distributiekanalen zijn:

  • Social media
  • E-mailnieuwsbrieven
  • Website(s)
  • Apps
  • Blogs
  • Videokanalen

Bent u klaar om uw content bij uw doelgroep te bezorgen?

Wij helpen u graag en denken graag met u mee. Neem contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, mail met info@sigmasolutions.nl of bel met 072-5345888.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer