De 3 Voordelen van B2B Online Marketing header image

De 3 Voordelen van B2B Online Marketing

dinsdag 28 april 2015 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Zelf aan de slag met B2B Online Marketing? Lees hier de 3 belangrijkste voordelen van goed uitgevoerde Online Marketing activiteiten.

3_voordelen_marketing.jpg

Voordeel van B2B online marketing 1: Alles is meetbaar

Online is alles, maar dan ook echt alles meetbaar. Dat is Ă©Ă©n van de voordelen van B2B online marketing. Met behulp van Web Analytics kun je de gemeten online marketing activiteiten koppelen aan data uit CRM- en ERP-systemen. 

Inzicht in de gehele salesfunnel

Dit heeft als voordeel dat je direct inzicht krijgt in de volledige salesfunnel. Je ziet precies welke online marketing activiteiten bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelstelling en welke activiteiten nog wat aanscherping zouden kunnen gebruiken. Met behulp van Web Analytics kun je dan ook:

  • Inzicht krijgen in de effectiviteit en de ROI van indidivuele online marketing acties voor individuele klanten en klantgroepen
  • Conversies van de verschillende fasen waarin een prospect zich bevindt en de bezochte kanalen die bezocht zijn voor de bestelling inzichtelijk maken.

Met behulp van deze functionaliteit kun je dan ook accurate voorspellingen doen over toekomstige business (opportunities).

Voordeel van online marketing 2: Langdurigere en effectievere marketing

Middelen als zoekmachineoptimalisatie en bloggen zijn langduriger effectiever. Immers:

  • Eenmaal gepubliceerd en door zoekmachines geĂŻndexeerd zijn de kosten van het langdurig online beschikbaar houden van een webpagina marginaal, terwijl continue online vindbaarheid gerealiseerd blijft.
  • Vaak resulteert de - voor online vindbaarheid gepubliceerde - content op de lange termijn in bijvangst’ in de vorm van leads uit een onverwachte hoek.

Voordeel van online marketing 3: Het is goedkoop

Online Marketing middelen zijn - bij gelijke opbrengsten - vaak goedkoper dan traditionele marketingmiddelen. 

Traditionele vs. digitale actiemail

Denk bijvoorbeeld aan een traditionele actiemail (per post) vs. een digitale actiemail. Bij de eerste moeten niet alleen de kosten voor het design, maar ook de kosten voor de bezorging worden betaald. Deze kosten zijn bij een digitale e-mail minimaal. Ook kan het ontwerp van de digitale e-mail gemakkelijk worden hergebruikt en kun je de mail eenvoudig personaliseren en versturen naar verschillende doelgroepen. Zo maak je met minimale middelen optimaal gebruik van je marketingbudget.

De voordelen van B2B online marketing inzichtelijk voor jouw bedrijf?

Wil je weten welke van de voordelen van B2B online marketing toepasbaar zijn op jouw bedrijf? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

 


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer