De 5 kernelementen van B2B websites header image

De 5 kernelementen van B2B websites

dinsdag 29 september 2020 ·Leestijd: 3 minuten
contacteer auteur:

Als het aankomt op het realiseren van een B2B Website voor jouw bedrijf, zijn er een aantal verschillende elementen die in acht moeten worden genomen. Maar niet alle websites zijn uit hetzelfde hout gesneden. Sommige elementen zijn belangrijker dan andere, terwijl bepaalde elementen fundamenteel zijn voor het online succes van jouw B2B Website. Om je een inleiding te geven in de belangrijkste elementen die een B2B Website moet bevatten, zetten wij hieronder de vijf belangrijke elementen waarbij je met een B2B Website rekening moet houden uiteen.

Optimaliseer de website voor zoekmachines

Veel koopintenties voor B2B kopers starten in de zoekmachines. Het is daarom essentieel dat jij met jouw B2B website goed vindbaar bent op je product- en dienstenportfolio. Als klanten jouw producten of diensten opzoeken, wil je dat jouw website zo ver mogelijk bovenaan komt te staan. Er zijn immers maar een beperkt aantal plaatsen op de eerste pagina van Google, en als je op de tweede pagina staat, dan besta je niet!

Definieer een sterke, gerichte digitale strategie

Hoe gebruiken jouw prospects en bestaande klanten jouw website? En waar zijn deze bezoekers naar op zoek? Dit is een essentiele vraag voor de bepaling van waar jouw B2B website voor moet dienen. Je bouwt immers ook geen huis zonder van te voren te bepalen hoeveel kamers je nodig hebt, of waar die kamers voor moeten dienen. 

Plaats cases en succesverhalen

B2B kopers zoeken naar producten en diensten vanuit het perspectief dat het een probleem op moet lossen. Om aan te tonen dat jouw bedrijf, met jouw producten en diensten, de juiste keuze is voor een B2B koper, moet je aan kunnen tonen dat je in staat bent het probleem van de bezoeker op te lossen. Laat op je website verschillende cases zien van oplossingen die jij hebt geleverd aan een klant, zodat ook de B2B koper bewijs heeft van het feit dat jij de juiste oplossing kan bieden en hier succes mee hebt gerealiseerd bij vergelijkbare situaties en uitdagingen.

Schrijf en plaats relevante content

Er zijn een heleboel elementen die een B2B koper helpen om een koopbeslissing te maken. Voorbeelden hiervan zijn blogs, e-books, cases (zoals hierboven beschreven), klantreviews, whitepapers en ga maar door. Allemaal informatie die er toe kan leiden dat een bedrijf voor jouw oplossingen kiest. Als je deze elementen niet up-to-date houdt of nieuwe elementen aan toe voegt, kan een eventuele koper interesse verliezen. Help zoekmachines relevante informatie van jouw website te promoten door te focussen op bepaalde keywords waar je een pagina aan informatie over schrijft, zoals in bijvoorbeeld een blog.

CreĂ«er calls-to-action (CTA’s)

De waarde van een goede CTA wordt vaak onderschat. Een ‘contacteer ons’ CTA is bekend, maar er zijn nog veel meer verschillende vormen van CTA’s die je kunt implementeren in je B2B website. Biedt bijvoorbeeld relevante whitepapers aan als download, of creĂ«er andere waardevolle content waar B2B kopers in geĂŻnteresseerd zijn en hun gegevens voor willen achterlaten.
 

Meer weten over B2B websites?

Ben jij benieuwd hoe Sigma Solutions jou kan helpen om een effectieve, doelgerichte B2B Website te realiseren? Neem dan Contact met ons op.

Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer