De SEO Nulmeting; Belangrijk onderdeel van een B2B SEO-Strategie
Bij het uitrollen van een B2B SEO-strategie is het belangrijk om regelmatig te valideren wat de resultaten zijn van de ondernomen activiteiten. De SEO Nulmeting is hierbij een belangrijk middel.
Wat is een SEO Nulmeting?
Een rapport waarin de actuele SEO-prestaties van een website of webshop staan.
Wanneer uitvoeren
Voor het opstarten van een SEO-traject en periodiek gedurende het uitvoeren van een SEO-traject.
Het resultaat: inzicht
De SEO Nulmeting geeft inzicht in de actuele SEO-prestaties van een B2B website of webshop. Samen met een zoekwoordenonderzoek of zoektermanalyse geeft de SEO Nulmeting ook inzicht in de kansen die er liggen op het vlak van online vindbaarheid.
Zelf doen? Hanteer dan deze KPIâs
- Technische SEO-Rating, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen mobile en desktop rating;
- Aantal geĂŻndexeerde paginaâs per zoekmachine, meestal op te halen door site:jouwdomein.nl als zoekopdracht uit te voeren;
- Aantal weergaven in zoekmachines;
- Aantal clicks vanuit zoekmachines;
- Gemiddelde positie op zoekmachineresultatenpagina;
- Zoekwoorden waarop de website en paginaâs in de website worden weergegeven;
- Aantal bezoekers vanuit zoekmachines;
- Gemiddelde bezoektijd van bezoekers die de site via zoekmachines benaderen;
- Aantal conversies door bezoekers die de website via zoekmachines benaderen;
- Conversiewaarde van bezoekers die de website via zoekmachines benaderen.
Je vindt bovenstaande KPIâs hier
- GTMetrix en Google PageSpeed Insights: KPI 1;
- Google en Bing: KPI 2;
- Google Search Console of Bing Webmaster Tools: KPI 3, 4, 5 en 6;
- Google Analytics KPI: 7, 8, 9 en 10 (waarbij we ervan uitgaan dat Google Analytics is ingericht).
SEO Nulmeting uitbesteden?
Een voor een vrijblijvend adviesgesprek en een lekkere bak koffie contact met ons op telefoonnummer 072 534 58 88 of via bovenstaand contactformulier.