De SEO Nulmeting; Belangrijk onderdeel van een B2B SEO-Strategie header image

De SEO Nulmeting; Belangrijk onderdeel van een B2B SEO-Strategie

donderdag 2 juli 2015 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Bij het uitrollen van een B2B SEO-strategie is het belangrijk om regelmatig te valideren wat de resultaten zijn van de ondernomen activiteiten. De SEO Nulmeting is hierbij een belangrijk middel.

Wat is een SEO Nulmeting?

Een rapport waarin de actuele SEO-prestaties van een website of webshop staan.

Wanneer uitvoeren

Voor het opstarten van een SEO-traject en periodiek gedurende het uitvoeren van een SEO-traject.

Het resultaat: inzicht

De SEO Nulmeting geeft inzicht in de actuele SEO-prestaties van een B2B website of webshop. Samen met een zoekwoordenonderzoek of zoektermanalyse geeft de SEO Nulmeting ook inzicht in de kansen die er liggen op het vlak van online vindbaarheid.

Zelf doen? Hanteer dan deze KPI’s

  1. Technische SEO-Rating, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen mobile en desktop rating;
  2. Aantal geïndexeerde pagina’s per zoekmachine, meestal op te halen door site:jouwdomein.nl als zoekopdracht uit te voeren;
  3. Aantal weergaven in zoekmachines;
  4. Aantal clicks vanuit zoekmachines;
  5. Gemiddelde positie op zoekmachineresultatenpagina;
  6. Zoekwoorden waarop de website en pagina’s in de website worden weergegeven;
  7. Aantal bezoekers vanuit zoekmachines;
  8. Gemiddelde bezoektijd van bezoekers die de site via zoekmachines benaderen;
  9. Aantal conversies door bezoekers die de website via zoekmachines benaderen;
  10. Conversiewaarde van bezoekers die de website via zoekmachines benaderen.

Je vindt bovenstaande KPI’s hier

  • GTMetrix en Google PageSpeed Insights: KPI 1;
  • Google en Bing: KPI 2;
  • Google Search Console of Bing Webmaster Tools: KPI 3, 4, 5 en 6;
  • Google Analytics KPI: 7, 8, 9 en 10 (waarbij we ervan uitgaan dat Google Analytics is ingericht).

SEO Nulmeting uitbesteden?

Een voor een vrijblijvend adviesgesprek en een lekkere bak koffie contact met ons op telefoonnummer 072 534 58 88 of via bovenstaand contactformulier.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer