De toegevoegde waarde van B2B Content Marketing voor technische B2B-bedrijven header image

De toegevoegde waarde van B2B Content Marketing voor technische B2B-bedrijven

donderdag 10 juli 2014 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

“Bill Gates heeft nog steeds gelijk”

Op 1 maart 1996 publiceerde Bill Gates een (intern Microsoft) artikel met de titel ‘Content is King’. Gates geeft een brede definitie voor de term content en stelt dat met content (veel) toegevoegde waarde kan worden gecreĂ«erd. De visie van Bill Gates is anno 2014 nog altijd actueel, met name als het gaat om technische B2B bedrijven.

content_technische_b2b-1.jpg

Enkele voorbeelden van content en de toegevoegde waarde voor B2B technische dienstverleners, B2B handelsbedrijven en de maakindustrie.

  1. Het online publiceren van assortimentsdata (productinformatie + voorraadgegevens). B2B handels- en productiebedrijven kunnen toegevoegde waarde creëren door assortimentsgegevens te publiceren.
    1. Online Verkoop (= meer omzet): klanten en prospects kunnen het gevonden product direct via de B2B webshop bestellen.
    2. Lead Generation (= meer omzet): suspects vinden het product met Google e.a. en komen daardoor in aanraking met het bedrijf.
    3. Efficiencyverbetering (= kostenbesparing): klanten hoeven geen vragen meer te stellen over de specificaties of beschikbaarheid van een product en kunnen dit product in de ideale situatie direct bestellen.
  2. Het online publiceren van kennis (tekst + beeld). B2B dienstverleners kunnen toegevoegde waarde creëren door hun tacit knowledge (onbewuste kennis) online te publiceren:
    1. Lead Generation (= meer omzet): suspects vinden de kennis waarnaar zij op zoek zijn via Google e.a. en komen daardoor in aanraking met het bedrijf.
    2. Efficiencyverbetering (= kostenbesparing): veel gevraagde kennis kan op het online kanaal worden gepubliceerd en zorgt ervoor dat bestaande klanten minder belasting leggen op de kennis-eigenaren binnen het bedrijf.
  3. Het online vermarkten van kennis (tooling). B2B dienstverleners, handels- en productiebedrijven kunnen waarde creëren door kennis aan te bieden in afgeschermde omgevingen of met behulp van tooling:
    1. Abonnementen (= meer omzet): een uitgebreide database met tacit knowledge kan voor klanten en prospects waardevol zijn. Zij zullen dan ook bereid zijn om voor toegang te betalen.

Onder referenties hebben wij verschillende projecten gepubliceerd waarbij toegevoegde waarde is gerealiseerd. Bijvoorbeeld: de Friederichs B2B Webshop en de ERIKS O-Ring Calculator.

Wilt u weten hoe u met B2B content marketing toegevoegde waarde voor uw bedrijf kunt realiseren? Neem dan contact met ons op via bovenstaand formulier.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer