De voordelen van B2B e-mailmarketing header image

De voordelen van B2B e-mailmarketing

Dagelijks zijn er meer dan 4 miljard gebruikers actief op een e-mailaccount. Mensen checken hun e-mail iedere dag. B2B bedrijven kunnen e-mailmarketing gebruiken om producten en diensten te promoten. B2B e-mailmarketing is een uitstekende methode om het verkeer naar uw website te verhogen en het is een krachtig hulpmiddel om leads door de aankoopcyclus te loodsen. 80% van de B2B-marketingmanagers zeggen dat e-mailmarketing het meeste succesvolle kanaal voor contentdistributie is. Hieronder worden de grootste voordelen van B2B e-mailmarketing uitgelicht.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing wordt gebruikt om commerciële boodschappen over te brengen bij klanten. E-mailmarketing is een sterk marketingkanaal dat gebruikt kan worden om reclame te maken voor de producten of diensten van uw bedrijf. B2B e-mailmarketing zal ook een belangrijke rol spelen bij het B2B leadgeneratie, het verhogen van naamsbekendheid en het optimaliseert de betrokkenheid van leads. B2B bedrijven kunnen leads zich laten inschrijven via de website. Laten we nu eens kijken wat de belangrijkste voordelen van e-mailmarketing zijn!

De voordelen van B2B e-mailmarketing

1. Gepersonaliseerde content

Door gebruik te maken van B2B e-mailmarketing kunnen leads op basis van hun interesses worden ingedeeld in verschillende segmenten om zo informatie op maat aan te kunnen bieden. B2B e-mailmarketing stelt uw bedrijf in staat om uw communicatie af te stemmen op verschillende doelgroepen, zodat uw e-mails interessant blijven voor de doelgroep.

B2B e-mailmarketing stimuleert de interactie tussen u en uw klanten. Het personaliseren van een e-mail kan al beginnen met het verwerken van een voornaam in de onderwerpregel of in de nieuwsbrief zelf. Voor een succesvolle e-mailmarketingstrategie moet u de juiste e-mail op het juiste moment naar de juiste mensen sturen. Hierbij kunnen B2B segmentatie en B2B personalisatie helpen.

2. Verhogen verkeer naar uw B2B website

B2B e-mailmarketing is een uitstekende manier om leads naar uw B2B website te leiden. U kunt namelijk relevante links toevoegen aan uw e-mailbericht. Dit kunt u doen door links toe te voegen aan stukjes tekst, door CTA-buttons toe te voegen of door links achter afbeeldingen te plakken. Op deze wijze kunnen leads eenvoudig naar belangrijke inhoud op uw website navigeren. B2B bedrijven kunnen bijvoorbeeld blogs, cases en whitepapers delen met deze e-mailcampagnes. Verder kunt sociale mediahandvatten van uw merk onderaan de nieuwsbrief plaatsen, om zo uw klanten aan te moedigen om uw werk en producten in hun eigen netwerk te delen.

3. Stijging van de verkopen

Meer dan 80% van de mensen die actief zijn in de B2B-branche hebben aangegeven om e-mail te gebruiken voor het verspreiden van B2B-inhoud. Deze B2B-inhoud stimuleert de return on investment. In feite zegt 59% van de marketeers dat e-mail de grootste bron van ROI is en marketeers die gesegmenteerde campagnes hebben gebruikt, noteren een omzetstijging van gemiddeld maar liefst 760%. Bovendien zegt 59% van de respondenten in dit onderzoek dat B2B e-mails hun aankoopbeslissingen beïnvloeden.

4. B2B Leads bereiken op het juiste moment

Om een B2B e-mailcampagne succesvol te maken moet u de juiste mensen op het juiste moment bereiken. Met e-mailmarketing is het gemakkelijk om mensen te bereiken omdat ze hun e-mail altijd checken. Ze kunnen het op elk moment checken, op meerdere apparaten. U kunt zelf testen op welke dagen en tijdstippen uw B2B e-mailcampagne voor de beste cijfers zorgt. Tools, zoals Mailchimp kunnen het ideale moment bereken om de nieuwsbrief te versturen aan de hand van verzamelde data over deze potentiële klanten.

5. Eenvoudig feedback verzamelen

De B2B klantervaring is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. B2B kopers houden van gemak en beginnen steeds meer op B2C kopers te lijken. Om de communicatie naar klanten en de betrokkenheid van klanten te verbeteren is het belangrijk om onderzoek te doen naar de klanttevredenheid. Met B2B e-mailcampagnes kunt u hier eenvoudig onderzoek naar doen door gebruik te maken van surveys.

6. Koste efficiënte campagnes

B2B e-mailcampagnes hebben lage kosten in vergelijking tot andere B2B campagnes. U heeft in principe alleen een copywriter en een grafisch designer [tenzij u stockfoto’s gebruikt.] nodig. Bovendien duurt het niet lang om e-mailcampagnes te produceren. Indien nodig, kunt u een e-mail in één dag produceren, wat veel kosten effectiever is dan de tijd die nodig is om een directe of gedrukte campagne te produceren.

E-mailmarketing is een goedkope en effectieve oplossing voor uw bedrijf. Wilt u aan de slag met B2B e-mailmarketing? Lees dan meer over onze aanpak of neem direct contact met ons op!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer