De voordelen van B2B Google Ads header image

De voordelen van B2B Google Ads

In een digitaliserende markt, waarin 81% van de zoekopdrachten van de B2B aankoopprocessen beginnen met een online zoekopdracht, zijn zoekmachines zoals Google een essentiële tool om uw doelgroep effectief te bereiken. Naast het verbeteren van uw organische zoekresultaten wat search engine optimization wordt genoemd, kunt u ook gebruiken van Google Ads. Dit onderdeel van B2B online marketing wordt B2B SEA genoemd, ofwel B2B search engine advertising.

Google Ads, is een betaald online advertentieplatform waarmee u potentiële klanten online kunt bereiken. Het meest bekend vanwege de betaalde zoekadvertenties, die eerste drie vermeldingen die bovenaan een Google zoekopdracht verschijnt. Echter zijn er ook campagnes binnen apps, Youtube en Google Shopping.

Maar wat zijn de voordelen  van Google Ads precies? In deze blog leggen wij u deze voordelen stapsgewijs uit!

Doelgericht uw doelgroep bereiken

Met targeting kunt u uw advertenties weergeven om mensen met specifieke interesses te bereiken, namelijk mensen die geïnteresseerd zijn in uw producten en services, om zo relevante advertenties te laten zien.

Google Ads biedt verschillende manieren van targeting. Deze targeting mogelijkheden kunnen worden opgedeeld in een aantal verschillende onderdelen die ervoor zorgen, dat u doelgericht uw doelgroep kunt bereiken.

Zoekwoorden: woorden of woordgroepen die relevant zijn voor uw producten en service, die worden gebruikt om uw advertenties weer te geven wanneer klanten naar die termen zoeken of relevante websites bezoeken.

Advertentielocatie: toon uw advertenties op pagina's met zoekresultaten van Google en websites die deel uitmaken van het zoek- en Display Netwerk van Google.

Leeftijd, locatie en taal: kies de leeftijd, geografische locatie en taal van uw klanten.

Dagen, tijden en frequentie: geef uw advertenties op bepaalde uren of dagen van de week weer en bepaal dan ook hoe vaak uw advertenties worden weergegeven.

Apparaten: Uw advertenties kunnen op alle verschillende soorten apparaten worden weergegeven. Hierbij kunt u bepalen op welke apparaten uw advertenties worden weergeven.

Controle over de kosten en bijsturing van uw advertenties

Google Ads geeft u controle over hoe u uw geld investeerd in uw campagnes. Hierbij is er geen minimum bedrag. En u kunt kiezen hoeveel u per maand, per dag en per advertentie uitgeeft.

Terwijl een advertentie online staat, is het mogelijk om door middel van handige inzichten, de advertentie bij te sturen. Koppel uw campagne aan uw Google analytics account, zodat u realtime kunt kijken hoe uw campagne presteert.

Maak naast uw eigen analytische vermogen, ook gebruik van de machine learning. Algoritmes en systemen weten al veel over uw doelgroep. Deze systemen zien patronen in het zoekgedrag, door de doelgroep te analyseren. Door deze machine learning, kan uw budget efficiënter worden ingezet. Google kan namelijk op elk moment van de dag inspelen op het gedrag van uw doelgroep.

Eenvoudig resultaten meten

Met Google Ads weet u het als iemand op uw advertentie heeft geklikt. Als ze op uw advertentie hebben geklikt en vervolgens iets waardevols voor uw bedrijf hebben gedaan.

Door te zien welke advertenties klikken krijgen en welke niet, ziet u ook snel waar u in uw campagne kunt investeren. Dat kan op zijn beurt het rendement op uw investering verhogen.

U kunt ook andere waardevolle gegevens krijgen, waaronder hoeveel het u gemiddeld kost voor advertenties die leiden tot online aankopen of telefoontjes van uw klanten. En u kunt ook analytische tools gebruiken om meer te weten te komen over het gedrag van uw klanten. Zoals bijvoorbeeld hoe lang deze klanten bijvoorbeeld geneigd zijn uw product te onderzoeken voordat deze overgaan tot aankoop iets kopen. Door deze functionaliteiten is ROI uiteindelijk eenvoudig te meten, waarbij u dus altijd inzicht heeft in uw investering.

Sigma Solutions voor uw doelgerichte B2B SEA

Bent u benieuwd hoe B2B SEA bij kan dragen aan het behalen van uw online bedrijfsdoelstellingen? Als uw online business partner denken wij graag met u mee vanuit ervaren en strategisch oogpunt. Neem vrijblijvend contact op en wij bespreken de mogelijkheden!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer