De voordelen van integratie met AFAS Profit
Integratie tussen AFAS Profit en een digitaal platform zoals de website, een klantportaal of webshop brengt uw organisatie naar een volgende digitaliseringsfase. Hiermee legt u de basis voor een efficiëntere inrichting van uw klantgerichte processen. In deze blog leest u meer over de voordelen van integratie met AFAS Profit.
Wat is integratie met AFAS Profit?
Met âintegratieâ wordt in dit geval het koppelen van een website of webshop met een backoffice systeem bedoeld. Een voorbeeld hiervan is AFAS Profit. Door deze koppeling wordt op de website verzamelde informatie, zoals bijvoorbeeld offerte aanvragen, rechtsreeks doorgestuurd naar AFAS Profit. Dit moet ervoor zorgen dat backoffice processen gemakkelijker en effectiever afgehandeld kunnen worden.
Tijdsbesparing door integratie met AFAS Profit
Het is misschien voor de hand liggend maar een groot voordeel van integratie tussen AFAS Profit en een digitaal platform (zoals een website, webshop of klantportaal) is tijdsbesparing, oftewel efficiency. Hierbij kun je denken aan een direct zichtbaar voordeel zoals het niet meer hoeven invoeren van informatie op de website of webshop. Het betreft dan bijvoorbeeld prijswijzigingen of productvoorraden. Door de integratie met AFAS Profit wordt deze informatie, nadat dit in AFAS Profit is toegevoegd, direct doorgeschoten naar de website of webshop. Backoffice medewerkers ervaren op deze manier direct het tastbare resultaat van een koppeling.
Maar er zijn ook âonzichtbareâ zaken die zorgen voor tijdsbesparing. Denk hierbij aan het inzichtelijk maken van de bestelhistorie in een met AFAAS Profit geĂŻntegreerd klantportaal.. Op het eerste gezicht lijkt dit misschien niet direct een tijdsbesparing op te leveren. Niets is echter minder waar.
Veel B2B bedrijven zullen de vragen van klanten over herhaalbestellingen namelijk herkennen. Klanten willen weten wat zij een x aantal maanden of zelfs jaren geleden precies hebben besteld. Vragen hierover komen standaard terecht bij de backoffice. Door een met AFAS Profit gekoppeld klantportaal zijn deze vragen verleden tijd. Klanten kunnen namelijk precies zien wat zij destijds hebben besteld. Ook dit levert dus een tijdsbesparing op voor de backoffice!
Customer Selfservice
Een ander belangrijk voordeel van integratie met AFAS Profit is het vergroten van de klanttevredenheid. Ook B2B klanten en B2B kopers raken steeds meer gewend aan digitalisering. Dit leidt tot de behoefte om tijds- en plaats onafhankelijk (online) informatie te kunnen verzamelen en inzien. Zojuist hebben we al het voorbeeld gezien van het inzien van bestelhistorie en plaatsen van herhaalbestellingen. Maar ook het inzien van de status van bestellingen of de meest recente productinformatie behoort tot de behoeften van B2B klanten. Het met een geĂŻntegreerde oplossing voorzien in deze behoeften, zal onherroepelijk leiden tot meer klanttevredenheid Ă©n meer inzichten voor de eigen organisatie.
Fouten worden beperkt
Hoe vervelend ook, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit komt in alle organisaties voor. Het koppelen met AFAS Profit draagt bij aan het verkleinen van de kans op fouten. Informatie hoeft tenslotte nog maar op Ă©Ă©n plaats te worden ingevoerd. Dit in plaats van Ă©n in het ERP Ă©n op de website, webshop of klantportaal. Dit leidt dus tot een tijdsbesparing, hogere tevredenheid van medewerkers en kwaliteitsverbetering van de informatie.
Meer weten over koppelen met AFAS Profit?
Meer weten over AFAS Profit integraties met een B2B website, B2B webshop of B2B klantportaal? Wij geven graag advies of bekijken hoe we hierbij kunnen ondersteunen. Neem bij vragen dan ook zeker contact met ons op!