Een succesvolle B2B Website laten maken header image

Een succesvolle B2B Website laten maken

vrijdag 16 oktober 2020 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Uw B2B website als uw beste verkoper

Tegenwoordig besteedt de gemiddelde B2B koper 27% van de koopproces aan eigen online onderzoek (Gartner, 2020). Door hier op de juiste manier op in te spelen, kunt u uw website transformeren van uw online visitekaartje naar uw beste verkoper.

 

Van online visitekaartje naar leadgenerator

Doordat uw website 24/7 bereikbaar is, kunt u op ieder moment van de dag uw (potentiële) klanten van informatie voorzien. Door de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden, helpt uw website uw prospects door hun koopreis heen en zijn zij meer genegen om met u in contact te komen. De oriënterende bezoeker wil graag weten wat uw bedrijf doet, of u de juiste expertise bezit en of u een betrouwbare partner bent, Door hier op de juiste manier over te communiceren, vergroot u de kans op conversies. Een oriënterende bezoeker maakt zich wellicht kenbaar door een product datasheet te downloaden of zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief, terwijl een prospect die zich in de aankoopfase bevindt graag direct een offerte of een adviesgesprek aanvraagt.

Door de juiste conversiemechanismen te faciliteren en nauwkeurig te meten, heeft u maximaal inzicht in uw prospects en hun interessen. Uw salesafdeling kan deze informatie vervolgens gebruiken om de deal rond te krijgen. 


De voordelen en overwegingen van een B2B website
 
 

Voordelen

  • Meer warme leads
  • Meer rendement
  • 24/7 online bereikbaar

Veelgebruikte tools voor B2B Websites

  • Hubspot

    Een all-in-one software voor marketing, sales en services. Hubspot is een cloud-based software-platform dat commerciele teams helpt effectief te laten werken aan meer websitebezoekers, leads en klanten. 

  • 04chemkqxtmp83eng0nwlh6-20..1590080842.png

    Mailchimp is een marketingautomation platform en e-mail marketing service. Met mailchimp kunt u eenvoudig nieuwsbrieven maken en versturen als onderdeel van de online marketing van uw bedrijf.

  • semrush-logo.png

    SEMRush is een tool die informatie geeft over zaken als SEO, linkbuilding en SEA. Ook kunnen de best practices van de concurrentie eenvoudig inzichtelijk worden gemaakt.

Kernelementen van B2B Websites

  • icon_g_targeting (2).png

    Bepaal een sterke, gerichte strategie

    Je bouwt ook geen huis zonder van te voren te bepalen hoeveel kamers je nodig hebt, of waar die kamers voor moeten dienen!

  • icon_g_formsubmit.png

    Creëer CTA's

    De waarde van een CTA wordt vaak onderschat. Maar ze dragen sterk bij aan de conversie van jouw website!

  • icon_g_write-2.png

    Plaats cases

    Laat op je website verschillende cases zien van oplossingen die jij hebt geleverd aan een klant, zodat ook de B2B koper bewijs heeft van het feit dat jij de juiste oplossing kan bieden.

  • icon_g_write-2.png

    Schrijf relevante content

    Voorzie jouw bezoekers van informatie dat er toe kan leiden dat een bedrijf voor jouw oplossingen kiest.

Zelf aan de slag met een B2B Website

Een B2B website kan uiteraard op verschillende manieren worden ingericht: dit hangt volledig af van uw dienst- en productportfolio, wie uw klanten zijn en wat de website moet doen.  U kunt u voorstellen dat niet elke website hetzelfde is, omdat ni

Tips voor een succesvolle B2B Website

  • Werk nooit alleen aan een website
  • Focus op resultaat
  • Maak uw website responsief
  • Produceer en plaats alleen relevante content
  • Maak gebruik van verschillende CTA's

Belangrijke KPI's voor B2B Websites

  • icon_g_traffic-3-1.png

    Aantal leads

    Een conversie hoeft niet per definitie een goede lead te zijn. In B2B marketing draait alles om het genereren van kwalitatieve leads: kwaliteit boven kwantiteit!

  • icon_g_traffic-3-10.png

    Betrokkenheid op de website

    Om te bepalen of uw content goed aansluit op de contentwens van uw doelgroep, kunt u aan de hand van de tijd dat een bezoeker op een willekeurige pagina doorbrengt bepalen of dat zo is.

  • icon_g_opinion-2.png

    Leadkwaliteit

    Het is van groot belang om te weten of leads van kwaliteit zijn, en nog specifieker, of deze leads ‘Sales Qualified Leads’ zijn.

  • icon_g_traffic-3-11.png

    Website traffic

    Het monitoren van het websitebezoek kan veel inzicht bieden in het klantbezoek van uw website.

Meer weten over een succesvolle B2B Website voor jouw bedrijf?

Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:

  1. Welke kansen biedt online mijn bedrijf?
  2. Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winn

Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023