Een succesvolle B2B Website laten maken
Uw B2B website als uw beste verkoper
Tegenwoordig besteedt de gemiddelde B2B koper 27% van de koopproces aan eigen online onderzoek (Gartner, 2020). Door hier op de juiste manier op in te spelen, kunt u uw website transformeren van uw online visitekaartje naar uw beste verkoper.
Van online visitekaartje naar leadgenerator
Doordat uw website 24/7 bereikbaar is, kunt u op ieder moment van de dag uw (potentiële) klanten van informatie voorzien. Door de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden, helpt uw website uw prospects door hun koopreis heen en zijn zij meer genegen om met u in contact te komen. De oriënterende bezoeker wil graag weten wat uw bedrijf doet, of u de juiste expertise bezit en of u een betrouwbare partner bent, Door hier op de juiste manier over te communiceren, vergroot u de kans op conversies. Een oriënterende bezoeker maakt zich wellicht kenbaar door een product datasheet te downloaden of zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief, terwijl een prospect die zich in de aankoopfase bevindt graag direct een offerte of een adviesgesprek aanvraagt.
Door de juiste conversiemechanismen te faciliteren en nauwkeurig te meten, heeft u maximaal inzicht in uw prospects en hun interessen. Uw salesafdeling kan deze informatie vervolgens gebruiken om de deal rond te krijgen.
Voordelen
- Meer warme leads
- Meer rendement
- 24/7 online bereikbaar
Kernelementen van B2B Websites
Bepaal een sterke, gerichte strategie
Je bouwt ook geen huis zonder van te voren te bepalen hoeveel kamers je nodig hebt, of waar die kamers voor moeten dienen!
Creëer CTA's
De waarde van een CTA wordt vaak onderschat. Maar ze dragen sterk bij aan de conversie van jouw website!
Plaats cases
Laat op je website verschillende cases zien van oplossingen die jij hebt geleverd aan een klant, zodat ook de B2B koper bewijs heeft van het feit dat jij de juiste oplossing kan bieden.
Schrijf relevante content
Voorzie jouw bezoekers van informatie dat er toe kan leiden dat een bedrijf voor jouw oplossingen kiest.
Zelf aan de slag met een B2B Website
Een B2B website kan uiteraard op verschillende manieren worden ingericht: dit hangt volledig af van uw dienst- en productportfolio, wie uw klanten zijn en wat de website moet doen. U kunt u voorstellen dat niet elke website hetzelfde is, omdat ni
Tips voor een succesvolle B2B Website
- Werk nooit alleen aan een website
- Focus op resultaat
- Maak uw website responsief
- Produceer en plaats alleen relevante content
- Maak gebruik van verschillende CTA's
Belangrijke KPI's voor B2B Websites
Aantal leads
Een conversie hoeft niet per definitie een goede lead te zijn. In B2B marketing draait alles om het genereren van kwalitatieve leads: kwaliteit boven kwantiteit!
Betrokkenheid op de website
Om te bepalen of uw content goed aansluit op de contentwens van uw doelgroep, kunt u aan de hand van de tijd dat een bezoeker op een willekeurige pagina doorbrengt bepalen of dat zo is.
Leadkwaliteit
Het is van groot belang om te weten of leads van kwaliteit zijn, en nog specifieker, of deze leads ‘Sales Qualified Leads’ zijn.
Website traffic
Het monitoren van het websitebezoek kan veel inzicht bieden in het klantbezoek van uw website.
Meer weten over een succesvolle B2B Website voor jouw bedrijf?
Vraag een adviesgesprek aan en krijg in 2 gesprekken antwoord op de volgende vragen:
- Welke kansen biedt online mijn bedrijf?
- Wie zijn onze (online) concurrenten en hoe gaan wij het van hen winn