Financiële Onderbouwing van de B2B Webshop Business Case header image

Financiële Onderbouwing van de B2B Webshop Business Case

Een vraag die ons regelmatig gesteld wordt "Als ik een B2B webshop wil laten maken, welke kosten zijn hier dan aan verbonden?". Het antwoord op deze vraag is lastig te geven zonder aanvullende informatie. De kosten van de B2B webshop hangen namelijk af van diverse factoren. Om een inschatting te maken van hoeveel het laten maken van een B2B webshop gaat kosten, is het belangrijk om precies te weten wat u wilt of u te laten adviseren. 

Aan het inventariseren wat een B2B Webshop kan betekenen voor uw bedrijf? Lees hier de financiële onderbouwing van jouw B2B Webshop Business Case.

Omzetverbetering door aanwas nieuwe klanten

Het online brengen van het volledige assortiment is een essentieel onderdeel van het realiseren van een B2B Webshop. Met als uitgangspunten dat een goed omschreven assortiment publieke (dus niet achter een login) online wordt gepubliceerd en dat daarbij de basale SEO-richtlijnen worden gevolgd gaat de B2B Webshop gegarandeerd voor aanwas van nieuwe klanten zorgen. Of deze direct online bestellen is afhankelijk van de complexiteit en benodigde investering. Een relevante, door de webshop gegenereerde lead, is, mits goed opgevolgd, ook een klant en dus extra omzet!

Omzetverbetering door cross-sell en upsell

Met goede B2B Webshop software kunnen op eenvoudige wijze producten aan elkaar worden gekoppeld om deze te kunnen communiceren als cross-sell en upsell van elkaar. Een klant wordt bij een goed ingerichte B2B Webshop meermalig met deze producten geconfronteerd (productpagina, winkelwagen, bedankt-pagina en e-mails), wat de kans vergroot dat wordt overgegaan op extra aankopen. Extra omzet dus!

Omzetverbetering door stimulering herhaalaankopen

Herhaalaankopen zijn in de B2B aan de orde van de dag. Vaak gaat het om consumables die de klant bijna letterlijk op de hoek van elke straat kan krijgen. Door inzicht te verkrijgen in het moment waarop eerder gekochte producten zijn opgebruikt en de klant op tijd een aanbieding te doen kunnen meer bestellingen en dus meer omzet gerealiseerd worden.

Kostenbesparing en omzetverbetering door afname belasting binnendienst

De binnendienst van veel bedrijven is belast met het beantwoorden van vragen van klanten en het opnemen van orders. Vragen over de status van een order of het opnemen van een order kunnen grotendeels en relatief eenvoudig worden geautomatiseerd met behulp van een B2B Webshop. De bespaarde tijd (=kostenbesparing) kan worden ingezet op gerichte commerciële activiteiten, wat weer zou moeten leiden tot meer omzet.

Checklist functionaliteiten B2B Webshop

Met deze checklist brengt u uw wensen in kaart. Met uw antwoorden kunnen wij u een gerichte offerte doen. Neem deze lijst mee en vink aan welke functionaliteiten u graag zou willen integreren in uw B2B webshop. 

Orders & voorraad

  • Automatisch voorraadbeheer
  • Automatische orderbevestiging
  • Automatische factuur en pakbon aanmaken
  • Klanten- en besteloverzicht
  • Orderhistorie
  • Orderstatus
  • Statistieken van bestellingen
  • Uitgebreide rapportages en overzichten
  • Voorraadstatus
  • Waarschuwing bij geen of lage voorraad

Producten

  • Onbeperkt aantal unieke artikelnummers
  • Onbeperkt aantal artikelen toevoegen en aanpassen
  • Online back-up mogelijkheid
  • Productfoto's bij artikelen
  • Productfilter (prijs, categorie, op voorraad e.d.)

Betaalmodules

  • Achteraf betalen
  • Betalen op rekening
  • Betalen met creditcard
  • Betalen met iDEAL
  • Betalen met PayPal
  • Promotie codes
  • Vooruit betalen

Design

  • Eigen lay-out, conform uw huisstijl
  • Uniek ontwerp

Talen

  • Nederlandse taalmodule
  • Engelse taalmodule
  • Duitse taalmodule
  • Franse taalmodule

Gebruiksvriendelijkheid

  • Gebruikersvriendelijke url`s
  • Geoptimaliseerd voor Google
  • Geschikt voor smartphone
  • One Page Checkout
  • Zoekmodule

Integratiemogelijkheden

  • Koppeling met ERP
  • Koppeling met CRM
  • Koppeling met Track & Trace
  • Koppelen met Google Analytics
  • Links naar social media

Aan de slag met een B2B Webshop Business Case?

Voor een B2B webshop die u gegarandeerd online succes oplevert bent u bij Sigma Solutions aan het juiste adres. Voor een gerichte prijsindicatie gaan wij graag met u in gesprek. Maak een afspraak. Neem uw ingevulde checklist mee naar de afspraak, dan kunnen we direct een goede inschatting maken van uw wensen en de kosten.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer