Google Analytics Individual Qualification header image

Google Analytics Individual Qualification

dinsdag 24 juni 2014 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

 Het succesvol maken en houden van uw internetmarketingactiviteiten is een continuproces. Met behulp van statistische analyses en beargumenteerde optimalisaties zorgen we ervoor dat elk van de ingezette internetmarketingmiddelen optimaal bijdraagt aan het realiseren van uw bedrijfsdoelstellingen.

Het middel om prestaties van uw website bij te houden, analyses te doen en data te verzamelen voor het opbouwen van een business case voor investeringen in uw website, is Google Analytics.

 Alleen de tracking code plaatsen geeft slechts inzicht in aantallen bezoekers en bezochte pagina’s. De kracht van Google Analytics zit in het instellen van:

  • meetbare doelen,
  • die bijdrage aan uw bedrijfsdoelstellingen,
  • het aanmaken van geavanceerde segmentaties,
  • het meetbaar maken van alle acties die niet direct een klik naar een andere pagina zijn zoals het aanklikken van een e-mail adres of het kiezen van velden in formulieren,
  • het in sommige gevallen weten van welk netwerk, dus van welk bedrijf, uw bezoeker komt,
  • etcetera.

Hiervoor is meer kennis nodig dan de basiskennis en wij zijn er dan ook erg trots op dat al onze medewerkers hun Google Analytics Individual Qualification certificaat behaald hebben. Hieronder een quote van 3 van onze Google Analytics Qualified Individual.

Dominique Groenveld – lead developer

“Tijdens het studeren voor het Google Analytics Individual Qualification certificaat heb ik mij verbaasd over de vele mogelijkheden die Google Analytics onze klanten biedt om het succes van hun online kanaal inzichtelijk te krijgen. Daarnaast is het een handig hulpmiddel voor ontwikkelaars om bijvoorbeeld te bepalen welke technieken ondersteund worden door de browsers van de bezoekers.”

Vincent Karsten - developer

“Door de trainingen die ik heb gevolgd om het certificaat te behalen is mij eens te meer duidelijk geworden hoe uitgebreid Google Analytics is. Als Google Analytics goed staat ingesteld op je website krijg je zoveel meer inzicht in het gebruik van je website dan zonder het gebruik van Google Analytics. Deze informatie is een goed hulpmiddel voor mij als ontwikkelaar om zo tot het de juiste adviezen te komen.”

Sandra Knipmeijer – Internet Marketeer

“Middels Google Analytics ben ik staat het succes te meten van voor zoekmachines geoptimaliseerde pagina’s. Het is fantastisch om aan de klant te laten zien, dat 10 nieuwe pagina’s waarvoor eerst uitgebreid zoekwoordenonderzoek is gedaan, na 2 maanden een stijging van 30% geven in organisch verkeer en leiden tot 20% hogere conversie.  Volgende maand ga ik starten met het studeren voor de Google Adwords certificering!“

Wilt u ook meer inzicht in wat uw bezoeker doet op uw website en waar kansen liggen om meer business uit uw website te halen? Voor de juiste set-up en interpretatie van de cijfers in Google Analytics, neem contact met ons op!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer