Google Analytics Tip: Koppeling met Google Webmaster Tools header image

Google Analytics Tip: Koppeling met Google Webmaster Tools

zondag 8 juni 2014 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Google Analyitcs logo

 

Door gebruik te maken van alle functies van Google Analytics wordt optimaal inzicht in de resultaten en kansen van het internetkanaal gerealiseerd. Wij zien vaak dat maar een beperkt deel van deze functies wordt gebruikt. De koppeling met de Google Webmaster Tools is Ă©Ă©n van de functies waarvan wij vaak zien dat die niet gebruikt wordt. Jammer, lees hieronder waarom.

Koppelen met Google Webmaster Tools geeft waardevolle informatie

Door de Google Webmaster Tools te koppelen aan Google Analytics wordt Google Analytics verrijkt met waardevolle informatie over de vindbaarheid van de website.

De informatie die wordt toegevoegd:

  1. De pagina’s van de site die worden weergegeven bij zoekopdrachten binnen Google. Per pagina wordt het aantal weergaven, de gemiddelde positie van de pagina, het aantal klikken en de doorklikratio weergegeven.
  2. De zoekopdrachten waarop de website wordt weergegeven binnen Google. Per zoekterm wordt het aantal weergaven, de gemiddelde positie van de site, het aantal klikken en de doorklikratio weergegeven.

Weergave Google Analytics Rapportage 'Zoekopdrachten'

Google Webmaster Tools Binnen Google Analytics

Waar te vinden binnen de Nederlandstalige Google Analytics:

  1. Informatie over de pagina’s is binnen het Nederlandstalige Google Analytics te vinden onder: Acquisitie > Zoekmachineoptimalisatie > Bestemmingspagina’s.
  2. Informatie over de zoekopdrachten is binnen het Nederlandstalige Google Analytics te vinden onder: Acquisitie -> Zoekmachineoptimalisatie > Zoekopdrachten.

Hoe de koppeling tussen Google Analytics en Google Webmaster Tools te realiseren?

Google Webmaster Tools aan Google Analytics Koppelen (op google.com).

Voorbeeld van gerealiseerd Online Succes met Google Webmaster Tools en Google Analytics

Voor de site van Ă©Ă©n van onze opdrachtgevers produceerden wij zoekmachine geoptimaliseerde content op de zoekterm ‘rubber vormwerk’. Door gebruik te maken van de hierboven genoemde informatie werd zichtbaar dat de website van de klant bovenaan in de Google zoekresultaten werd weergegeven voor zoekopdrachten m.b.t. ‘rubber vormwerk’ Ăšn werd zichtbaar dat de geschreven pagina op een aantal andere zoektermen succesvol was. Uiteraard resulteerde dit in meer websitebezoek waaronder leads voor onze klant.

Ook een internetkanaal wat meetbaar en met positief rendement bijdraagt aan het succes van je business? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies- en kennismakingsgesprek, wij geven 5 online succes verbeterende tips.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer