Haal maximaal rendement uit uw bestaande content in uw B2B Content Marketing header image

Haal maximaal rendement uit uw bestaande content in uw B2B Content Marketing

woensdag 20 april 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

rendement-hergebruik-content.jpg

Welke content heeft u al op de plank liggen?

Onze klanten hebben een legio aan papieren en digitale content. Denk bijvoorbeeld aan: productsheets, brochures, PDF's, veiligheidsinformatie, papieren catalogi, technische handboeken, gebruikershandleidingen... noem maar op. 

Deze content is ooit gecreëerd met een bepaald doel; veelal het informeren van de klant over de producten en hun toepassingen. Wij vinden deze content waardevol. Reden genoeg om hier optimaal gebruik van te maken bij de B2B Content Marketing.

Voordelen van content hergebruik

Door content op een slimme manier her te gebruiken zorgt u voor extra zoekvolume op uw website of webshop Ă©n biedt u iedere bezoeker een optimale gebruikerservaring. 

Kostenbesparing

U hoeft niet altijd het wiel opnieuw uit te vinden, wanneer u een website of een webshop inricht of laat inrichten. Door de content die u al in huis hebt her te gebruiken, bespaart u de kosten voor contentproductie. Gebruik wat er al is als basis voor uw website of webshop en creĂ«er alleen nieuwe content voor verdieping en verbreding. 

Snelheid 

Omdat er niet opnieuw allerlei content gecreĂ«erd hoeft te worden, kan de website direct gevuld worden. De website kan dan ook veel sneller opgeleverd worden. 

Optimale gebruikerservaring

Net als u hebben ook uw klanten allemaal een bepaalde voorkeur van het opnemen van informatie. Wat vindt u zelf prettig: een instructievideo of een handig stappenplan voor het installeren van een product? 

Verdubbeld zoekvolume

Door verschillende categorieĂ«n toe te voegen aan de navigatie (menu) creĂ«ert u de mogelijkheid om bestaande content op verschillende plaatsen terug te laten komen. In onze nieuwsbrief vertellen wij u hier meer over. Nog geen abonnee? Schrijf u nu in. 

Slimme manieren voor hergebruik van content

1. Van print naar online

Een veelgebruikte manier om bestaande content her te gebruiken is het digitaliseren van papieren content. Let wel op dat de gebruikerservaring op een computer, tablet of mobiel heel anders is dan op papier. U kunt de informatie dan ook beter niet Ă©Ă©n-op-Ă©Ă©n overzetten. Wij zien regelmatig dat bedrijven een document inscannen en direct als PDF online plaatsen, zonder hierbij rekening te houden met de gebruikerservaring. 

2. Bestaande content in een andere vorm

Een slimme manier van content hergebruik is dan ook door het in een andere vorm te gieten. Van een papieren of digitale gebruikershandleiding kunt u bijvoorbeeld een hele handige video maken. Dezelfde inhoud...maar een heel andere gebruikerservaring!

Moeite met het bepalen van uw B2B Content Strategie?

Wij denken graag met u mee en helpen u graag bij uw B2B Content Marketing. Neem vrijblijvend contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, mail met info@sigmasolutions.nl of bel met 072-5345888.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer