Het behalen van uw B2B marketing doelstellingen in 2022 header image

Het behalen van uw B2B marketing doelstellingen in 2022

In 2022 gaat de digitalisering nog steeds in een rap tempo door. De kans is aanzienlijk dat uw bedrijf achter gaat lopen als u online niet aanwezig bent. Uw B2B marketing doelstellingen behalen kan anno 2022 effectief door de inzet van online.

Contentstrategie van uw B2B Website

Welke content u gebruikt om uw doelgroep te bereiken is cruciaal voor het bereiken van uw B2B marketing doelstellingen. Zo kunt u nog zo veel content schrijven, maar als de doelgroep niet geïnteresseerd is in dat soort content, bereikt u er nog niks mee. Neem daarvoor uw doelgroep als uitgangspunt. Neem eens een moment de tijd om met ideeën te komen. Stel jezelf vragen zoals: “Tegen welk probleem loopt de doelgroep aan waardoor ze mijn dienst of product kunnen gebruiken?” of “Welke resultaten kan de doelgroep behalen door het gebruik van mijn dienst of product?”. De antwoorden op deze twee vragen zullen u inzicht geven in de behoefte van uw doelgroep. Dit zal u helpen bij het opstellen van een contentstrategie die gericht is op het duidelijk formuleren van de voordelen van uw dienst of product voor uw doelgroep.

Stel een B2B online marketing plan op

Zorg er hierbij voor dat uw plan niet té gedetailleerd wordt. U weet niet hoe de wereld er over een maand, laat staan over een halfjaar uitziet. Daarnaast kunnen er onverwachte interne of externe omstandigheden roet in het eten gooien. Zie uw B2B online marketing plan als een jaarplan waarin u op basis van uw bedrijfsdoelen al voor een groot gedeelte uw marketingstrategie bepaalt. Vervolgens kunt u per kwartaal, of per maand, u plannen evalueren en herzien aan de hand van meer specifieke plannen.

Begin hierbij met het analyseren van uw huidige marketingresultaten. Dit geeft u inzicht in welke doelen van het afgelopen jaar u al behaald heeft en welke niet. Let ook op de ROI van uw marketingcampagne, welke u inzicht geeft in welke activiteiten veel voor u hebben opgeleverd en met welke activiteiten u misschien kunt stoppen. Vervolgens kunt u nieuwe doelen gaan opstellen, waarbij de bedrijfsdoelstellingen als startpunt genomen kunnen worden. Dit geeft u een duidelijke stip op de horizon waar u naartoe kunt werken. Vervolgens kunt u per doel activiteiten aan die doelstellingen koppelen die bijdragen aan het behalen van het doel. Wilt u bijvoorbeeld meer verkeer naar uw website trekken, dan kunt u bijvoorbeeld investeren in uw blogs, cases of ads campagnes.

Probeer in uw B2B online marketing plan dus niet alles heel gedetailleerd uit te werken. Stippel in grote lijnen uw marketingactiviteiten uit op basis van de gestelde marketingdoelen. Of u uw voorgestelde activiteiten kunt uitvoeren hangt natuurlijk af van de middelen die u krijgt om succesvol te zijn.

Online marketing uitbesteden

Heeft u zelf niet zo veel verstand van B2B online marketing, dan is het een optie om dit uit te besteden aan professionals. U kunt zich dan focussen op waar u goed in bent terwijl de professionals uw online marketing onder handen nemen. Sigma Solutions is een professional met veel verstand van B2B online marketing en jarenlange ervaring. Wij kunnen uw online marketing op ons nemen en ervoor zorgen dat u uw online doelstelling kunt behalen. In een vrijblijvend gesprek lichten wij dit graag nog verder toe. Neem daarvoor contact met ons op. 


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer