Hoe kiest u het juiste B2B online marketing bureau?
Navigeren door de wereld van B2B online marketing is een ontmoedigende taak voor de meeste ondernemers wiens tijd al schaars is. Velen hebben een betrouwbare en competente digitale partner nodig om hun online marketingbehoeften te beheren. De toename van het aantal digitale bureaus in de afgelopen jaren maakt het kiezen van het juiste marketingbureau een moeilijke taak. Toch is B2B online marketing in deze tijd van digitalisering is erg belangrijk voor de ontwikkeling van uw organisatie.
Het kiezen van de juiste digitale partner is cruciaal voor uw bedrijfsresultaten, terwijl de verkeerde uw budget snel kan leegmaken en een negatieve invloed kan hebben op uw branding. Hoe kunt u deze verschillen vooraf herkennen, zonder met dit bureau te hebben samengewerkt? In deze blog leggen wij u uit, hoe u het juiste marketing bureau uitkiest die uw organisatie naar het volgende niveau tilt.
Wensen en behoeften
Voordat u kunt beginnen met het zoeken naar uw nieuwe partner, moet u uw behoeften intern beoordelen. Bepaal wat u wilt bereiken met uw digitale inspanningen en welke rol uw digitale bureau zal spelen om uw doelen te bereiken. Als u wilt dat de samenwerking werkt, moet u een visie hebben voor beide partijen. Er kunnen veel unieke redenen zijn waarom u hulp wilt bij uw digitale marketing, maar u moet een duidelijk gebied kunnen identificeren dat aandacht vereist. Dat kan een nieuw producten pushen of een nieuwe markt bereiken, of misschien wil je je merk vernieuwen of ben je van plan om versneld te groeien. Wat uw redenen ook mogen zijn, definieer deze volledig.
Kijk vervolgens dan ook hoe het marketingbureau omgaat met deze wensen en behoeften. En in hoeverre heeft het marketingbureau onderzoek naar uw organisatie gedaan. Definieert het bureau tijdens de eerste gesprekken direct kansen? Of heeft u het gevoel dat het bureau een kwartiertje door uw website heeft gescrold?
Hoe verkoopt het marketingbureau zichzelf?
Houd er rekening mee dat deze bureaus niet alleen de producten van hun klanten verkopen, maar ook die van henzelf. Wanneer u verschillende bureaus onderzoekt, kijk dan hoe ze zichzelf op de markt brengen. Als het uiterlijk van de website professioneel is en het gemakkelijk is om te navigeren, is dit een goed teken. Dit geld ook voor andere kanalen zoals bijvoorbeeld LinkedIn. Kijk naar wat het digitaal marketingbureau u kan vertellen wie ze zijn en wat ze doen, en ook hoe ze uw merk kunnen helpen. Dit zal doorspelen in hoe ze deze boodschap aan uw klanten overbrengen.
Expertise binnen het team
U wilt werken met een marketingbureau dat wordt bemand door mensen die u zullen helpen de doelen en doelstellingen te bereiken. Een goed B2B online marketing bureau heeft experts binnen de relevante vakgebieden die u kunt vertrouwen met uw B2B online marketingdoelen Is er bijvoorbeeld teamlidpagina waarbij alle expertises per werknemer worden gepresenteerd? Ook kunt u gebruik maken van LinkedIn, om de achtergrond van de experts te bekijken. Kijk naar de diensten die worden aangeboden en welke experts hierbij passen en in hoeverre sluit dit bij elkaar aan?
Relevante ervaring in de branche en social proof
In hoeverre heeft het B2B online marketing bureau relevante ervaring met organisaties binnen uw branche? Als het bureau al meerdere organisaties binnen uw branche succesvol heeft geholpen is er waarschijnlijk ook de nodige kennis aanwezig voor branchegerichte organisaties zoals die van uzelf.
Vervolgens is het verstandig om te kijken naar social proof. In hoeverre zijn er al bewijzen dat dit marketingbureau organisaties naar het volgende niveau heeft getild en hoe samenwerking met dit marketingbureau werd ervaren. Kijk naar punten zoals getuigenissen en eerdere klantbeoordelingen. Dit kan u een diep inzicht geven in hoe het is om met dat bureau te werken. Bovendien begrijpen slimme marketeers het belang van het tonen van social proof op hun website. Dus als u er geen kunt vinden, hebben ze misschien geen eerdere klanten geholpen, of begrijpen ze de branche misschien niet zo goed als u zou willen.
Naast positieve reviews, kunnen negatieve of neutrale reviews ook een licht werpen op gebieden waar bureaus mee worstelen om een ââduidelijk beeld te krijgen van hun werk. Ten slotte kunt u zoeken naar diepgaande beoordelingen op Google om te zien wat anderen in de branche zeggen over hun ervaringen met het bureau.
B2B online marketing bij Sigma Solutions
Wij bij Sigma Solutions zetten B2B online marketing bij te dragen aan uw interne doelstellingen en uw organisatie online succesvol te maken. Bent u benieuwd wat ons team experts voor uw organisatie kunt betekenen? Neem dan contact op voor een adviesgesprek en we bespreken de mogelijkheden.