Hoe kunt u uw doelgroep bereiken met LinkedIn Ads? header image

Hoe kunt u uw doelgroep bereiken met LinkedIn Ads?

Zelfs als je een ervaren digitale marketeer bent, is targeting op LinkedIn anders dan op andere platforms. Op LinkedIn kunt u namelijk targetten op basis van wat mensen professioneel doen in plaats van wat ze in hun persoonlijke leven doen. Het targetten van uw doelgroep via LinkedIn Ads kan ervoor zorgen dat uw advertenties betere resultaten voor uw bedrijf zullen opleveren waardoor u uw doelstellingen kan behalen en verleggen.
 

1. Selecteer de locatie voor uw LinkedIn Ads

Bepaal eerst waar u LinkedIn leden wilt bereiken. Locatie is het enige verplichte targeting veld. Wees specifiek met een stad of stedelijk gebied, of ga breed met een staat of land. Dit facet kan worden gebaseerd op de locatie die een lid in zijn profiel heeft opgenomen of op zijn IP-adres.
 

2. Bouw uw publiek in LinkedIn Ads

Vervolgens is het tijd om uw doelgroep te kiezen uit een breed scala van targetingfacetten. Hier is een volledige lijst van criteria om uit te kiezen:

- Bedrijf: Bedrijfsconnecties, Bedrijfsvolgers, Bedrijfsindustrie, Bedrijfsnaam, Bedrijfsgrootte.

- Demografie: Leeftijd en geslacht

- Opleiding: Diploma's, studierichtingen, en aangesloten scholen

- Werkervaring: Functie, arbeidsduur, functietitel, vaardigheden van leden, en aantal jaren ervaring

- Interesses: Groepen en interesses van leden
 

3. Gebruik een doelgroep sjabloon voor uw LinkedIn Ads

Als u nieuw bent in het adverteren op LinkedIn of gewoon wat hulp wil bij het opzetten van uw targeting - probeer dan te beginnen met een audience template. Audience templates kunnen u helpen bij het targeten van belangrijke doelgroepen, zoals evenementenplanners, artsen, recent afgestudeerden, millennials en meer, zonder de handmatige stap van het selecteren van de juiste mix van targetingopties.

Uiteindelijk kan dit u helpen tijd te besparen tijdens het opzetten van de campagne, terwijl u toch effectief een nauwkeurig publiek bereikt.
 

4. Vermijd hyper-targeting in uw LinkedIn Ads campagne

Beperkte schaalgrootte zal uw initiële campagnes schaden, dus we raden aan niet meer dan twee tot drie targetingfacetten toe te voegen. Een goede vuistregel bij het starten is om het doelpubliek boven de 50.000 te houden voor gesponsorde inhoud en tekstadvertenties, en boven de 15.000 voor berichtadvertenties. Campaign Manager toont een geschat bereik en een voorgesteld bereik terwijl u uw doelgroep opbouwt.

Dit helpt u om in eerste instantie een groter net uit te werpen. Door middel van testen kunt u leren welke content en targeting strategieën het meest effectief zijn voor uw bedrijf.
 

5. A/B test uw LinkedIn Ads doelgroepen 

Door twee vergelijkbare campagnes te testen met variaties in targetingcriteria, kunt u zien welke combinaties effectiever zijn. Om een A/B-test op targeting uit te voeren: maak een campagne, dupliceer deze, en wijzig vervolgens subtiel uw targeting parameters.

Wijzig slechts een paar criteria per keer om te isoleren welk deel van uw test de prestaties beïnvloedt. Test bijvoorbeeld vaardigheden versus functietitels, branche versus functie, etc. Blijf in de loop van de tijd verfijnen, en u zult leren hoe u de mensen kunt bereiken die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf.
 

6. Vergroot uw bereik met aangepaste targetingopties voor LinkedIn Ads

Op LinkedIn heeft u de optie om doelgroepuitbreiding in te schakelen of een soortgelijke doelgroep te bouwen. Wanneer ueen van beide opties gebruikt, zullen LinkedIn's algoritmes extra doelgroepleden identificeren die lijken op uw doelgroep. Als u begint met testen en verfijnen, zullen deze opties u helpen een breder (maar nog steeds relevant) publiek te bereiken en meer gegevens te genereren om u te helpen uw campagnes te optimaliseren.

Gebruik gematchte doelgroepen om LinkedIn targeting aan te passen met uw eigen bedrijfsgegevens. Deze set targetingopties helpt u websitebezoekers opnieuw te benaderen met Website Retargeting, prospects te koesteren met Contact Targeting en accountgebaseerde marketingcampagnes uit te voeren met Account Targeting.
 

7. Stem uw inhoud af op uw publiek in LinkedIn Ads

Zodra u meer weet over uw doelgroep, kunt u beginnen met het afstemmen van inhoud om deze relevanter te maken voor elk segment en testen om te leren wat het beste presteert.

Als u zich bijvoorbeeld richt op leidinggevenden op C-niveau, lever dan content met thought leadership die ingaat op de uitdagingen waar zij voor staan. Als u zich richt op senior individuele medewerkers die aankoopbeslissingen kunnen beïnvloeden, probeer dan meer tactische content.
 

8. Verkrijg inzichten met campagne-demografie voor uw LinkedIn Ads

Zodra uw campagne genoeg gegevens heeft verzameld, klikt u op het tabblad demografie in Campagne Manager. U ziet gedetailleerde informatie (zoals functietitel, arbeidsduur, branche en meer) over de professionals die op uw advertenties hebben geklikt en deze zijn geconverteerd. Gebruik deze inzichten om uw inhoud, targeting, segmentering en tests te verbeteren.

Deze tips zullen u ongetwijfeld helpen bij het bereiken van uw doelgroep met LinkedIn Ads. Wilt u B2B Online Advertising inzetten voor uw bedrijf of uw huidige LinkedIn Ads campagnes verbeteren? Neem dan voor een vrijblijvend gesprek contact op met één van onze experts.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer