Hoe start je een webshop voor personaliseerbare producten?
Personaliseerbare producten. U ziet ze tegenwoordig overal: gepersonaliseerde kaarten, koffie mokken, folders, visitekaartjes en winkeldisplays met een eigen opdruk. Vroeger leverde de klant een ontwerp aan bij de drukker of het graveerbedrijf. Deze zette het ontwerp vervolgens om in een drukbestand. Tegenwoordig kan dat een stuk sneller en efficiënter dankzij Web2print. Bovendien kost het nog minder tijd ook: de klant regelt alles zelf online.
Procesoptimalisatie dankzij Web2print
De naam zegt het al: van web naar print. Klanten kunnen nu zelf hun producten online samenstellen of ontwerpen. Dit wordt automatisch omgezet in een bestand dat klaar is om afgedrukt te worden of dat kan worden gebruikt in een graveermachine.
De klant is zelf verantwoordelijk voor het eindresultaat
Voordat de klant de order plaatst geeft hij akkoord op het ontwerp. Hiermee stemt hij toe met het eindresultaat. Wanneer hij het product thuis ontvangt komt hij niet voor verrassingen te staan. Deze werkwijze is efficiënt én klantvriendelijk. Retouren zijn verleden tijd. En de klant⊠die is altijd tevreden met het product.
Een Web2Print Webshop bij Sigma Solutions
Sigma Solutions heeft meerdere Web2Print B2B Webshops ontwikkeld. Daarbij houden we altijd rekening met enkele belangrijke speerpunten:
- Wij denken strategisch mee over bedrijfsdoelstellingen, inhoud en conversie
- We maken gebruik van een gebruiksvriendelijk CMS
- Editor met output in print-ready PDF-formaat
- Ook voor offerte aanvragen en bestellingen
- Uitgebreide zoek- en filterfunctie
- Mogelijkheid tot betalen op rekening en via alle denkbare betaalmethoden
- Integreerbaar met backoffice systemen op basis van standaardkoppelingen