Hoe u hoogwaardige B2B leads genereert header image

Hoe u hoogwaardige B2B leads genereert

Het genereren van leads is de prioriteit van elk B2B-bedrijf - het is een fundamenteel onderdeel van het marketing- en salesproces. Maar als u wilt dat uw marketing- en salesproces soepel draait, moet u het voeden met leads van hoge kwaliteit om uw verkooppijplijn te vullen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn effectieve outbound strategieën om u te helpen B2B leads te genereren die essentieel zijn voor uw bedrijf.

Wat is een B2B lead?

Een B2B lead is simpelweg die persoon of dat bedrijf die het potentieel heeft om een klant te worden. Weten wie dat potentieel heeft begint met het B2B leadgeneratie proces van het identificeren van uw buyer persona en ideale klantenprofiel en hen aantrekken voor uw product of dienst.

Het vaststellen van uw ideale klantenprofielen is een essentiële activiteit voor de verkoop- en marketingafdeling omdat het helpt bij het genereren van B2B leads van hoge kwaliteit die toekomstige prospects kunnen worden. Zodra de sales- en marketingafdeling hen aan de hand van een aantal criteria als een goede match identificeert, kunnen ze een gekwalificeerde B2B lead worden. 

Er zijn veel verschillende soorten leads die verschillende benaderingen vereisen. Zelfs onder de meest geïnteresseerden in uw diensten zullen ze niet allemaal kopers worden - en de redenen daarvoor kunnen talrijk zijn. Maar het doel is om de beste leads aan te trekken en ze om te zetten in potentiële klanten. Om hierin te slagen, zal u het verschil moeten begrijpen tussen kwantiteit en kwaliteit in B2B leads.

B2B leads: kwantiteit vs kwaliteit

Elk verkoopproces bestaat uit een reeks filterstadia. Om te slagen, moet u het verschil begrijpen tussen kwantiteit versus kwaliteit om de juiste resultaten te krijgen.

1. Kwantiteit in B2B leads

De kwantiteit van B2B leads blijft een belangrijke indicator omdat het actief de schaalbaarheid van de verkoop regelt. Als bijvoorbeeld 100 kwalitatieve leads converteren in één afspraak, dan moet het bereiken van 200 kwalitatieve leads u twee afspraken opleveren.

Schaalbaarheid is een van de cruciale instrumenten voor de groei van uw bedrijf. Zodra u een consistent en voorspelbaar verkoopontwikkelingsproces heeft opgebouwd dat uw marketing- en salesmedewerkers naadloos voedt met gekwalificeerde leads en vaste afspraken, kunt u uitbreiden door meer leads te zoeken en ze te benaderen.

Houdt in gedachten dat de hoeveelheid B2B leads die u krijgt uiteindelijk wordt beperkt door uw ideale klantprofiel; hoe minder specifiek uw ideale klantprofiel en hoe algemener uw vereisten zijn, hoe meer leads u uiteindelijk zult vinden - maar deze zullen u minder waarschijnlijk het hoogste aantal leads van hoge kwaliteit opleveren.

2. Kwaliteit in B2B leads

In het B2B sales proces is kwantiteit niet per se zo belangrijk als kwaliteit. Het verhogen van het totale aantal leads kan een negatieve impact hebben op uw bedrijf, terwijl het verhogen van het aantal kwalitatieve leads van cruciaal belang kan zijn voor uw succes.

Met het juiste leadkwalificatieproces kunt u snel B2B leads van hoge kwaliteit identificeren die de snelheid van uw verkooptrechter vanaf de top zullen verhogen om prospects in klanten te converteren. 

Door de kwaliteit van B2B leads aan het begin van het verkoopproces te controleren, kunt u churn verminderen en uiteindelijk klanttevredenheid opbouwen in de fase na de aankoop.

Hoe genereert u hoogwaardige B2B leads?

Elke marketingmedewerker of salesmedewerker weet dat de kans klein is dat er gekwalificeerde leads bij u op de stoep staan. En toch is het genereren van meer leads de topprioriteit voor B2B marketeers. Als u een solide en efficiënte basis van B2B leads wilt opbouwen, moet u over de nodige vaardigheden beschikken om de beste praktijken toe te passen om die doelstellingen te bereiken. 

Dat betekent dat u uw mouwen moet opstropen en op zoek moet gaan naar leads die geïnteresseerd zijn in uw diensten en die bereid zijn uw aanbod te ontvangen. En hoe doet u dat? Door deze strategieën toe te passen die uw B2B leadgeneratie proces efficiënter kunnen maken.

1. Creëer zinvolle inhoud.

Het creëren van aantrekkelijke en relevante inhoud is een manier om uw producten of diensten voor te stellen aan potentiële klanten. U kunt blogberichten, whitepapers of case studies maken met nuttige informatie om de waarde aan te tonen die uw producten bieden, evenals uw expertise in de industrie. 

U kunt meer verkeer naar uw website leiden en gekwalificeerde B2B sales leads genereren met deze eenvoudige tips:  
- Plaats relevante onderwerpen. Wanneer u publiceert op sociale media of andere kanalen, creëer dan inhoud die relevant is voor uw publiek. Dit kan gaan over een trend in uw branche of antwoorden op brandende vragen die potentiële klanten kunnen hebben.
- Gebruik sociaal bewijs. Dit is een krachtig hulpmiddel bij B2B sales leadgeneratie dat helpt vertrouwen op te bouwen om kwaliteitsleads aan te trekken. Overweeg om getuigenissen of beoordelingen van klanten toe te voegen aan uw landingspagina's of ze te delen op sociale media.
- Gebruik de juiste zoekwoorden. Pas SEO best practices toe en gebruik pakkende maar relevante kopteksten om de aandacht van uw publiek te trekken.
- Zorg voor een call-to-action (CTA). Hoe relevanter uw inhoud is, hoe groter de kans dat een potentiële prospect een CTA zal gebruiken om verdere acties te ondernemen.

2. Gebruik segmentatie om uw benadering te personaliseren

Het benaderen van B2B leads moet in geen geval lijken op een advertentie die bedoeld is om de massa aan te trekken. Massale benadering is inefficiënt wat betreft tijd, geld en leadconversie. Het is zelfs zo dat 72% van de consumenten zegt dat ze alleen ingaan op marketingboodschappen die gepersonaliseerd zijn en afgestemd op hun interesses.

Het is sterk aan te raden om uw doelgroep database te segmenteren om uw bereik veel beter beheersbaar en persoonlijker te maken. U kunt deze leads vervolgens converteren door ze te categoriseren op branche, prospecttitel, geografie, bedrijfsomzet en -grootte, en degenen die een actie hebben voltooid. 

Zodra u deze segmenten hebt gedefinieerd, kunt u klantprofielen in uw leadlijsten met gemeenschappelijke behoeften identificeren en groeperen en doelgerichte berichtgeving maken die aanslaat bij uw potentiële prospect. Het gebruiken van een gepersonaliseerde benadering geeft klanten het vertrouwen dat u hun problemen begrijpt en oplossingen kunt bieden. Houd uw berichten echter kort en to-the-point.

3. Interactie via sociale media

Social media is momenteel één van de topkanalen in de B2B-sector, waarbij 80% van de organisaties het gebruikt om te helpen bij contentmarketing.

Sociale media maken uw bedrijf niet alleen zichtbaarder, maar geven u ook de kans om meer te weten te komen over de potentiële B2B leads voordat u contact opneemt. Zo kunt u nuttige informatie over hen verzamelen en die gebruiken om een meer gepersonaliseerde aanpak te orkestreren. 

Van alle sociale media die er zijn, adviseren wij om LinkedIn te gebruiken. LinkedIn is niet langer alleen een rekruteringsplatform, maar is uitgegroeid tot een effectieve, betrouwbare tool in het B2B leadgeneratie proces voor het benaderen van de beste prospects. 

LinkedIn kan u helpen om beslissers op te sporen binnen bedrijven en u actuele informatie te geven over het bedrijf, zijn producten en pijnpunten. Dit geeft u een voorsprong door hun problemen op voorhand te achterhalen, zodat u oplossingen kunt bieden om ze op te lossen.  

Wilt u meer weten over wat B2B Online Leadgeneratie voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan voor een vrijblijvend gesprek contact met ons op.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer