Importeerbare B2B SEO Copywriting Template header image

Importeerbare B2B SEO Copywriting Template

zaterdag 16 augustus 2014 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Voor een recent opgeleverd project moesten in Ă©Ă©n keer meer dan 150 voor zoekmachines geoptimaliseerde pagina’s worden geschreven en gepubliceerd. Uiteraard werd vooraf een uitvoerig zoekwoorden onderzoek uitgevoerd en werd een kundige B2B SEO Copywriter aangetrokken. Door beperking in tijd en budget werd gezocht naar de meest efficiĂ«nte productiewijze van de SEO-pagina’s. Voor de B2B SEO copywriter bleek dit een Microsoft Word document te zijn, waarin de 150+ pagina’s achter elkaar geschreven konden worden. Na enige brainstorm met onze ontwikkelaars kwamen wij tot een importeerbare B2B SEO Copywriting Template.

De B2B SEO Copywriting Template

Op basis van het door Sigma Solutions uitgevoerde zoekwoordenonderzoek was vooraf duidelijk op welke B2B SEO doeltermen de grootste kansen lagen en welke pagina’s er dus moesten worden geproduceerd. Op basis van deze input werd geautomatiseerd een Word-document samengesteld met per uiteindelijke SEO-pagina de volgende invoertabel.

SEO Doeltermen

<hier werd geautomatiseerd de SEO-doelterm ingevuld>

Titel van de pagina

Maximaal 55 karakters, let op SEO-doelterm gebruik

<in deze en de onderstaande tabelcellen kon de B2B SEO copywriter eenvoudig de SEO-geoptimaliseerde content typen>

Meta Description van de pagina

Maximaal 155 karakters, zichtbaar op Google SERP

 

Kop of H1 van de pagina

Aansluitend bij de titel

 

Paginatekst

200 – 400 woorden, let op doeltermgebruik en call2action

 

Voor de verduidelijking hebben wij per rij een duidelijke instructie geplaatst m.b.t. tekstlengte en inhoud. Waarbij wij ons uiteraard hebben gebaseerd op een recent SEO-onderzoek van MOZ.

De Import; Met Accessify WCMS 2.0

Door de al aanwezige importfuncties van Accessify WCMS zo aan te passen dat in Ă©Ă©n keer meerdere pagina’s konden worden aangemaakt kon het Word-document met de SEO-content geautomatiseerd (lees: in enkele seconden) worden geĂŻmporteerd en verwerkt.

Uiteraard werd de opmaak van de paginatekst daarbij behouden en omgezet naar semantische HTML. Zo werden (numerieke) lijsten, kopteksten en linkjes automatisch geconverteerd naar de bijpassende HTML-elementen.

Het resultaat

De 150+ voor online vindbaarheid geoptimaliseerde webpagina’s werden binnen planning en binnen budget online gepubliceerd.

Ook meer (online) succes met behulp van B2B SEO? Neem voor een afspraak contact op met ons via 072 5345 888, info@sigmasolutions.nl of bovenstaand formulier.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer