Manieren van online marketing voor groothandels
Er zijn tegenwoordig veel manieren om klanten te bereiken. Online marketing zorgt ervoor dat u als groothandel bij de juiste mensen naar voren komt. Maar hoe zit dit bij groothandels? En wat kunt u veranderen of inzetten? In deze blog gaan wij hier verder op in.
Retargeting voor groothandels
Nieuwe klanten binnenhalen is een van de belangrijkste aspecten als een groothandel, maar met gebruik van retargeting kan je er ook gemakkelijker voor zorgen dat huidige klanten nog een keer terugkomen.
Gebruikt u acties en aanbiedingen om klanten naar uw groothandel te trekken? Dan kunt u door middel van retargeting makkelijk bij je bestaande reclame maken. Als u nog geen gebruik maakt van retargeting dan kunt u klanten op een aantal andere manieren bereiken. Dit kan via de telefoon, via sociale media platformen en natuurlijk via jullie website. Via deze weg kunt u klanten goed bereiken, maar dit kan makkelijker met retargeting.
Breidt je traditionele marketing uit met online marketing
De drie genoemde manieren van hierboven uitgeschreven:
- Bellen: Hiermee kunt u de klant direct aansporen om naar de winkel te komen of iets te kopen.
- Sociale media Platformen: Platformen zoals e-mail en LinkedIn. Hiermee kunt u de klant makkelijk bereiken, het kan daarin tegen niet elke dag want dan worden de klanten er gek van.
- Websites: Zodra klanten op de website belanden kunt u de acties laten zien, maar ze moeten hier wel eerst komen.
Door deze drie manieren van retargeting kunt u de negatieve kanten wegstrepen als u retargeting gebruikt. Zodra de retargeting campagne goed is opgezet, zit er ook minder werk in. Een retargeting campagne draait het hele jaar door en komt bij de klanten wanneer u dat aangeeft. Wilt u dat al uw klanten binnen een week na hun bezoek een advertentie zien of een mail krijgen? Dat kan met retargeting goed geregeld worden.
Hoe kom je vooraan te staan met uw groothandel?
Tegenwoordig is het niet moeilijk om een webshop te beginnen, dit kunnen menig mensen zelf doen. Elke groothandel is een specialist in het vakgebied waar het bedrijf in gespecialiseerd is. U helpt mensen in uw groothandel, maar zodra mensen niet naar de winkel komen kunt u ze minder goed helpen. Dat kan tegenwoordig gelukkig anders.
Als groothandel is er veel kennis dat u aan uw klanten kan doorgeven tijdens een gesprek. Door online kanalen in te zetten kunt u deze kennis ook aan uw doelgroep communiceren zonder fysieke contact. Spreek de klant aan door tips te geven over uw expertises. OP deze manier laat u de klant zien waarom zij u nodig hebben en waarom zij naar de winkel moeten komen.
Hoe u bindt klanten aan uw groothandel
Binden maken met klanten is net zo belangrijk als klanten binnenhalen en dit heeft te maken met de service die u levert en uw assortiment. Elke groothandel is hiermee bezig en dat is ook erg belangrijk. U kan stappen zetten om een betere klant verbinding te creëren en dat is haalbaar door iets aan uw klanten te geven. Geven is op dit moment niet in de vorm van een cadeau, maar in de vorm van informatie. Een alinea terug leest u dat online naar voren komen om nieuwe klanten aan te trekken, maar ondertussen is dit ook om de huidige klanten van informatie te voorzien. Hier kunt u de nieuwe klanten misschien wel beter door helpen dan uw concurrent. Daarbij zien we een loyaliteitstrend in deze branche, welke goed inzetbaar is. Er zijn veel mogelijkheden om jouw groothandel of meerdere groothandels beter zichtbaar te maken. Het belangrijkste blijft ook hier dat de krachten van jouw groothandel centraal staan. Online marketing zorgt ervoor dat je als groothandel bij de juiste mensen naar voren komt.
Benieuwd naar waar wij u mee kunnen helpen? Neem dan contact op en vraag een vrijblijvend advies gesprek aan!