Meer Clicks en Hogere Conversie met Productrecensies header image

Meer Clicks en Hogere Conversie met Productrecensies

donderdag 2 januari 2014 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Het online verzamelen en publiceren van klantrecensies is een effectieve manier om het succes van een B2B Webshop te verhogen.

Ook klantrecensies zijn een goede manier om meer clicks en hogere conversie te realiseren.

Meer Clicks met Sterren in Google Zoekresultaten

Een effectieve methode om meer clicks op Google zoekresultaten te realiseren is het toevoegen van zogenaamde rich snippets. Rich Snippets zijn de regels tekst die worden weergegeven onder elk zoekresultaat.

meer clicks met sterren in Google zoekresultaten

Enkele redenen waarom Google zoekresultaten met rich snippets succesvoller zijn:

  1. De gemiddelde waardering en het aantal beoordelingen stralen vertrouwen uit.
  2. Door de opvallende kleur van de sterren valt het zoekresultaat meer op dan zoekresultaten zonder rich snippets.

Voorwaarden om Rich Snippets zich te krijgen in de Google Zoekresultaten

  1. De recensies worden volgens Ă©Ă©n van de volgende microdata indelingen voor gestructureerde data gemarkeerd in de pagina’s van de B2B Webshop*:
    1. Microdata (door Google aanbevolen)
    2. Microformats
    3. RDFa
  2. De recensies zijn getest met de door Google beschikbaar gestelde tool.

(*) Deze actie moet worden uitgevoerd door de technisch beheerder van uw webshop.

In bijna elke pagina van een webshop is gestructureerde data aanwezig, gebruik onderstaande link om uw webpagina’s te testen.

http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets?q=webadres (waarbij u webadres vervangt door het adres van de pagina die u wilt controleren)

Andere Rich Snippets

Naast productrecensies ondersteunt Google verschillende andere typen Rich Snippets:

  1. Personen
  2. Producten
  3. Bedrijven en Organisaties
  4. Recepten
  5. Evenementen
  6. Muziek
  7. Video

Hogere Conversie door Productrecensies

Een effectieve methode om de conversieratio van een webshop te verhogen is het toevoegen van productrecensies.

hogere conversie door productreviews

Enkele redenen waarom B2B Webshops met productrecensies succesvoller zijn:

  1. De gemiddelde waardering en het aantal beoordelingen stralen vertrouwen uit.

  2. Doordat positieve Ăšn negatieve recensies worden gepubliceerd ziet uw prospect dat klanttevredenheid erg belangrijk voor u is.

Wilt u ook meer clicks op uw vermeldingen op Google en een hogere conversie op uw B2B Webshop? Neem dan contact met ons op.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer