Meertalige websites en taalversies
Heb je een meertalige website? Of heb je meerdere internationale websites voor een product of dienst, elk gericht op een eigen taalgebied of land?
Dan loop je het risico dat jouw internationale pagina's met zichzelf concurreren om de beste plaats in de zoekresultaten bij zoekmachines als Google. Op meerdere pagina's is immers vergelijkbare inhoud aanwezig, zij het in een andere taal en/of toegespitst op een specifieke regio. Dit verschijnsel wordt "duplicate content" genoemd (letterlijk: dubbele inhoud).
Je kunt dit voorkomen door alternate content links op te nemen in de HTML broncode van elke pagina. Deze links verwijzen naar de vergelijkbare pagina in de door jezelf opgegeven taal en/of regio (via het kenmerk "hreflang"). Op die manier kunnen zoekmachines herleiden welke pagina's bij elkaar horen, en ook de pagina in de juiste taal of regio teruggeven na een zoekopdracht.
Met Accessify WCMS kan je alternate content links eenvoudig toevoegen en wijzigen. Dit doe je door bij het aanmaken of wijzigen van een pagina onder het tabje "Taalversies" de alternatieve paginaâs te selecteren. De links met de juiste hreflang kenmerken worden vervolgens automatisch in de broncode van de pagina geplaatst.
Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van de "Bulk Alternate Content" module. Hiermee kan je snel voor de gehele website structuur de alternatieve pagina links instellen.
Meer informatie
Accessify WCMS is een eenvoudig te gebruiken content management systeem voor lead generating websites. Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten over de mogelijkheden van Accessify WCMS.
Voor meer informatie over het gebruik van de link rel=alternate tag en het kenmerk hreflang: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=nl