Mensen en hun Middelen - Succes als Groothandel of Distributeur header image

Mensen en hun Middelen - Succes als Groothandel of Distributeur

donderdag 21 mei 2020 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

De wereld van de Groothandels en Distributeurs is in beweging. Mensen verwachten van hun zakelijke leverancier de klantervaring die zij ook krijgen van bedrijven als Coolblue en Amazon. Van origine succesvolle Groothandels en Distributeurs kunnen zich verrast voelen door deze verandering in verwachtingen van de klant. In deze blogserie geven wij aan de hand van een aantal tips voorbeelden die onze distribuerende en handelende klanten inzetten om succesvol te zijn en te blijven.

Neem de juiste mensen aan

Deze tip lijkt misschien een open deur. Maar meer dan eens zien wij dat Distributeurs en Groothandels mensen aannemen die niet passen bij de missie en kernwaarden van het bedrijf. Het aannemen van de ‘verkeerde’ persoon resulteert meer dan eens in niet gehaalde doelstellingen, ontevreden klanten en verstoorde arbeidsrelaties.

Investeer dus tijd in het aannemen van de juiste mensen. Ook als het aanbod van kandidaten klein lijkt of als de groei van het bedrijf in gevaar dreigt te raken door een gebrek aan mensen. Een boek wat ons heeft geholpen en wat wij daarom regelmatig aan onze klanten schenken is het boek ‘Who’ van Geoff Smart.

Ondersteun je binnen- en buitendienst met de juiste middelen

Halen jullie verkopers het maximale resultaat uit hun interactie met de klant? Of zijn zij vooral bezig met het ‘verkopen’ van herhaalbestellingen. Succesvolle Groothandels en Distributeurs geven hun verkopers de juiste technologische middelen en informatie om succesvol te zijn in hun interactie met de klant.

Voorbeelden van technologische middelen zijn:

  • Een laptop of een tablet met een continue internetverbinding, zodat altijd en overal ‘Online’ gewerkt kan worden. Hiermee kunnen verkopers zich voor het gesprek met een klant nog even voorbereiden, kunnen zij tijdens het gesprek met een klant inloggen in de klantomgeving en kunnen zij een gesprek snel uitwerken.
  • Een klantinformatiesysteem (CRM / ERP / etc.) wat bereikbaar is vanaf internet. Ook weer met als doel dat de verkoper zich op elk willekeurig moment en op elke willekeurige locatie kan informeren over een klant, de status van een bestelling of de voorraadstatus van een product.

Voorbeelden van informatie zijn:

  • De producten die de klant voor het laatst besteld heeft en de status van die bestellingen.
  • De laatste interactie tussen de klant en het bedrijf.
  • Trendrapporten en informatie over de wensen van de klant van jouw klant.
  • De informatie die de klant als laatst op de website heeft bekeken. Een tool die hierin voorziet is Leadinfo.

Jouw bedrijf klaar maken voor een succesvolle toekomst?

Sigma Solutions is Online Businesspartner van Distributeurs en Groothandels. Voorbeelden van succesverhalen van bedrijven waarvoor wij werken staan onder cases. Meer informatie over succes voor Groothandels en Distributeurs vind je in onze whitepapers en e-books.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer