Google: Mobiele websites moeten gebruiksvriendelijker
Google heeft onlangs aangekondigd dat ze vanaf 21 april de mobiele gebruiksvriendelijkheid van websites mee gaat nemen als rankingfactor binnen de mobiele zoekopdrachten. Deze wijziging in het Google algoritme zal wereldwijd een grote impact hebben op de mobiele zoekresultaten.
Vorig jaar november introduceerde Google al het 'Mobile friendly label'. Met dit label kon de gebruiksvriendelijkheid van websites worden getest. Dat gebruiksvriendelijkheid nu ook mee gaat wegen in de mobiele zoekresultaten is dan ook een logisch vervolg.
Wanneer is een website gebruiksvriendelijk voor mobiel?
Een gebruiksvriendelijke website is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Een gebruiksvriendelijke mobiele website is dan ook goed te bekijken en gemakkelijk te navigeren op mobiele apparaten.
Hoe wordt een website gebruiksvriendelijk voor mobiel?
Websites kunnen speciaal voor mobiel ontwikkeld zijn, maar kunnen ook gebruik maken van een responsive B2B webdesign. Een responsive design zorgt ervoor dat een website zich automatisch aanpast aan het schermformaat van het apparaat waarmee de website bekeken wordt.
Test de gebruiksvriendelijkheid van uw website
Google heeft een speciale tool ontwikkeld waarmee u eenvoudig kunt testen of uw website geschikt is voor mobiel gebruik. Test de gebruiksvriendelijkheid van uw website voor mobiel hier.
Is uw website al geschikt voor mobiel gebruik?
Sigma Solutions helpt u graag om uw website te optimaliseren voor mobiel gebruik, zodat u goed scoort in alle zoekresultaten ongeacht op welk apparaat u gezocht wordt. Bel 072 5345 888 of mail naar info@sigmasolutions.nl voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.