Nut en noodzaak van B2B klantbeoordelingen header image

Nut en noodzaak van B2B klantbeoordelingen

Ongeacht in welke branche u zich bevindt, het is belangrijk om validatie te krijgen door derden en klantbeoordelingen. Net zoals een consument eerder een goed beoordeeld product op Amazon of bol.com koopt, zijn B2B klanten eerder geneigd uw diensten of producten te kopen als andere klanten actief de voordelen van het werken met uw bedrijf aanprijzen.

Statistieken tonen aan dat B2B kopers meer geneigd zijn om te kopen na het lezen van een vertrouwde recensie, en het weergeven van vijf productrecensies kan de conversieratio's met 270% verhogen in vergelijking met het hebben van geen productrecensies.

In deze blog vertellen wij u precies waarom B2B klantbeoordelingen nuttig en eigenlijk noodzakelijk zijn om de conversie op uw B2B website te verhogen.  

Opbouwen van vertrouwen

Om de kansen van uw organisatie om opgemerkt te worden te vergroten, moet u ervoor zorgen dat uw bedrijf prominent wordt weergegeven op een van de vele sites die gespecialiseerd zijn in bedrijfs- en productrecensies. Een positieve recensie kan een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van uw klantenkring en het wekken van vertrouwen tussen u en uw klanten.

De meeste van deze sites geven u de toegevoegde bonus van een betere zichtbaarheid in zoekmachines. Net zoals een consument die op Google naar restaurantrecensies zoekt, waarschijnlijk naar Yelp wordt doorverwezen, is de kans groot dat een IT-beslisser die op zoek is naar een technologisch product een lijst met resultaten te zien krijgt met ten minste een of twee van de beste B2B-reviewsites. Door goed aangeschreven te staan op deze websites, krijgen potentiële klanten, die naar uw product of dienst zoeken, direct een waardevolle goed indruk van uw organisatie.

Bruikbare feedback

Als iemand voor een bedrijf werkt, is het moeilijk voor te stellen dat intern niet alles over het product of dienst bekend. Verzamel alle beoordelingen en feedback en bepaal vervolgens enkele gemeenschappelijke thema's. Neem deze suggesties mee naar uw meetings om verbeteringen aan te brengen en deel deze klantervaringen met relevante personen binnen de organisatie.

Negatieve beoordelingen kunnen een echte problemen of kansen aan het licht brengen, dus gebruik zowel positieve als negatieve feedback tot uw voordeel.

Gebruik het voor content

Beoordelingen en recensies kunnen ook zorgen voor inhoudsideeën. Is er verwarring rond een bepaald onderwerp? Leg het uit in een blogpost. Is er een organisatie die om een specifieke reden heel positief is over uw product? Maak hier een casestudy over die uw verkoopteam kan gebruiken.

Een andere mogelijkheid voor is om dit te gebruiken wat kopers over het product zeggen en de voordelen af ​​te zetten tegen concurrenten om uw bedrijf een concurrentievoordeel te geven.

Via beoordelingen en recensies kunt u bepalen wat het belangrijkst is voor uw kopers. En kunt u dit gericht targeten in uw contentstrategie.

Maak van uw B2B website uw meest waardevolle salespersoon

Bent u nieuwsgierig naar andere mogelijkheden om uw online kanalen optimaal in te zetten? Neem dan gerust contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer