Onderdelen die een Technische Website Succesvol Maken
Bedrijven die technische producten of diensten leveren bedienen een doelgroep van goed geĂŻnformeerde bezoekers, vaak technisch vakspecialisten of goed geĂŻnformeerde inkopers. De volgende websiteonderdelen zorgen ervoor dat technische websites succesvol worden en aansluiten bij de wensen van deze specialisten.
1. Wat kan het bedrijf
Het belangrijkste onderdeel van elke website, dus ook van elke technische website, is het beschrijven van de producten, diensten, historie en visie van het bedrijf. Aandachtpunten bij het online plaatsen van deze informatie zijn:
- Let op het gebruik van bedrijfs- of sectorspecifieke terminologie. Dit kan door een deel van de websitebezoekers niet worden begrepen.
- Wees niet bang om producten of diensten âdubbelâ op een website te noemen of op meerdere paginaâs te beschrijven.
- Maak bij het schrijven van paginaâs gebruik van bevindingen uit een zoekwoordenonderzoek, zodoende is de kans groot dat de gepubliceerde paginaâs aansluiten bij het zoekgedrag van prospects. Dit zorgt voor meer websitebezoek.
2. Welke certificaten heeft het bedrijf
Vakspecialisten en inkopers worden bij het samenstellen van hun product vaak geconfronteerd met wet- en regelgeving. Zij mogen alleen producten en diensten toepassen die aan deze wet- en regelgeving voldoen. Met het communiceren van certificaten krijgt de bezoeker het vertrouwen dat hij op de website van de juiste leverancier is. Bij websites van technische bedrijven kunnen certificaten op verschillende plaatsen worden gecommuniceerd:
- Met betrekking tot de interne processen van een bedrijf. Bijvoorbeeld een ISO-certificaat met betrekking tot de wijze waarop een bedrijf met het milieu omgaat.
- Producten zijn geproduceerd conform de eisen van bepaalde certificaten. Bijvoorbeeld FDA-certificaten voor afdichtingen in de voedingsindustrie.
- Diensten die bij afname resulteren in het door de afnemer behalen van een bepaald certificaat.
Industrieën waar veel gebruik wordt gemaakt van certificaten zijn onder andere de voedingsmiddelenindustrie, de farmaceutische industrie en de olie en gas industrie.
3. Wat heeft het bedrijf gedaan (projecten en case studies)
Een andere manier om meer vertrouwen bij websitebezoekers te kweken is het communiceren van (succesvol) uitgevoerde projecten en geleverde producten. Aandachtspunten bij het publiceren van deze informatie:
- Neem wederom de bevindingen van een zoekwoordenonderzoek mee.
- Maak gebruik van (bewegend) beeld. Technische vakspecialisten vinden het fantastisch om beelden te zien van uitgevoerde projecten en geleverde producten. Bepaal de kwaliteit van het beeld niet alleen vanuit het perspectief van de professionele fotograaf, maar ook op basis van de wensen van de technische vakspecialist. De laatste vindt details interessant die een fotograaf niets zeggen.
Wat is dan een succesvolle technische website?
Bovenstaande punten geven inzicht in de onderdelen die een technische website succesvol maken. Maar wat is dan een succesvolle technische website? Vanuit de visie van Sigma Solutions is dat een website die meetbaar en met positief rendement bijdraagt aan de groei van een bedrijf. Wie wordt daar nou niet enthousiast van?
Aan de slag met een technische website?
Neem voor een vrijblijvend, verhelderend gesprek en een goede bak koffie of thee contact met ons op.