Pop-ups: irritatie- of succesfactor?
Pop-ups: irritatie- of succesfactor?
Pop-up advertenties: de meeste mensen vinden ze vreselijk irritant. Begrijpelijk. Als bezoeker kunt u er niet omheen.
Ondanks het opdringerige karakter adviseren wij veel van onze klanten om pop-ups te implementeren. Waarom? Omdat ze, wanneer u ze slim inzet, heel lonend kunnen zijn.
Een website zonder pop-ups is als een showroom zonder verkoper.
Er komen duizenden potentiële klanten over de vloer, maar er is geen enkele interactie. De pop-up advertentie heeft dezelfde taak als de verkoper: de potentiële klant verleiden tot een aankoop. Met mooie aanbiedingen en interessante extraatjes hoopt hij de bezoeker over de streep te trekken.
Pop-ups kunt u inzetten om:
- meer aanvragen genereren;
- de bezoeker te verleiden om waardevolle content (zoals PDF's) te downloaden;
- meer nieuwsbriefinschrijvingen te genereren;
- cross-selling te bevorderen;
- een vraag te beantwoorden via een pop-up chat.
Voordelen
- Zichtbaarheid - Pop-ups zijn goed zichtbaar. Bezoekers kunnen er niet omheen.
- Conversie - Een pop-up kan zorgen voor een toename in het aantal inschrijvingen/afspraken/ aanvragen; tot wel 35%.
- Kwalitatieve feedback - Als aanvulling op website statistieken.
Nadelen
- Irritatie - Ze storen de bezoeker tijdens het lezen. Dit is de reden dat veel bedrijven niet voor pop-ups kiezen.
- Niet responsive - Veel traditionele pop-ups worden slecht weergegeven op smartphones. Ze vullen het hele scherm wat er voor zorgt dat de wegklikmogelijkheid verdwijnt.
- Ad-blockers - Veel internetgebruikers proberen pop-up advertenties te blokkeren met ad-blockers. Dat is natuurlijk zonde van de investering. Daarom maakt Sigma Solutions gebruik van layer-pop-ups. Deze pop-ups hebben meer designmogelijkheden en worden niet geblokkeerd.
Wat vindt u...wegen de voordelen op tegen de nadelen?
Kiest u voor een pop-up, denk dan altijd goed na wat de pop-up de bezoeker brengt. Is de pop-up een meerwaarde voor de bezoeker, dan is de kans dat deze geen irritatie- maar succesfactor wordt groot.
Meer weten over het gebruik van pop-ups?
Wij helpen u graag en denken met u mee over uw B2B Webdesign. Neem contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, via mail of bel met 072-5345888.