Pop-ups: irritatie- of succesfactor? header image

Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

woensdag 20 juli 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

Pop-up advertenties: de meeste mensen vinden ze vreselijk irritant. Begrijpelijk. Als bezoeker kunt u er niet omheen.

Ondanks het opdringerige karakter adviseren wij veel van onze klanten om pop-ups te implementeren. Waarom? Omdat ze, wanneer u ze slim inzet, heel lonend kunnen zijn. 

Een website zonder pop-ups is als een showroom zonder verkoper. 

Er komen duizenden potentiële klanten over de vloer, maar er is geen enkele interactie. De pop-up advertentie heeft dezelfde taak als de verkoper: de potentiële klant verleiden tot een aankoop. Met mooie aanbiedingen en interessante extraatjes hoopt hij de bezoeker over de streep te trekken.

Pop-ups kunt u inzetten om:

  • meer aanvragen genereren;
  • de bezoeker te verleiden om waardevolle content (zoals PDF's) te downloaden;
  • meer nieuwsbriefinschrijvingen te genereren;
  • cross-selling te bevorderen;
  • een vraag te beantwoorden via een pop-up chat.

pop-ups.png

pop-ups-1.png

Voordelen                          

  1. Zichtbaarheid - Pop-ups zijn goed zichtbaar. Bezoekers kunnen er niet omheen.
  2. Conversie - Een pop-up kan zorgen voor een toename in het aantal inschrijvingen/afspraken/ aanvragen; tot wel 35%.
  3. Kwalitatieve feedback - Als aanvulling op website statistieken. 

Nadelen

  1. Irritatie - Ze storen de bezoeker tijdens het lezen. Dit is de reden dat veel bedrijven niet voor pop-ups kiezen. 
  2. Niet responsive - Veel traditionele pop-ups worden slecht weergegeven op smartphones. Ze vullen het hele scherm wat er voor zorgt dat de wegklikmogelijkheid verdwijnt.
  3. Ad-blockers - Veel internetgebruikers proberen pop-up advertenties te blokkeren met ad-blockers. Dat is natuurlijk zonde van de investering. Daarom maakt Sigma Solutions gebruik van layer-pop-ups. Deze pop-ups hebben meer designmogelijkheden en worden niet geblokkeerd.

Wat vindt u...wegen de voordelen op tegen de nadelen? 

Kiest u voor een pop-up, denk dan altijd goed na wat de pop-up de bezoeker brengt. Is de pop-up een meerwaarde voor de bezoeker, dan is de kans dat deze geen irritatie- maar succesfactor wordt groot.

Meer weten over het gebruik van pop-ups?

Wij helpen u graag en denken met u mee over uw B2B Webdesign. Neem contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, via mail of bel met 072-5345888.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer