Pop-ups: irritatie- of succesfactor? header image

Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

woensdag 20 juli 2016 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

Pop-ups: irritatie- of succesfactor?

Pop-up advertenties: de meeste mensen vinden ze vreselijk irritant. Begrijpelijk. Als bezoeker kunt u er niet omheen.

Ondanks het opdringerige karakter adviseren wij veel van onze klanten om pop-ups te implementeren. Waarom? Omdat ze, wanneer u ze slim inzet, heel lonend kunnen zijn. 

Een website zonder pop-ups is als een showroom zonder verkoper. 

Er komen duizenden potentiële klanten over de vloer, maar er is geen enkele interactie. De pop-up advertentie heeft dezelfde taak als de verkoper: de potentiële klant verleiden tot een aankoop. Met mooie aanbiedingen en interessante extraatjes hoopt hij de bezoeker over de streep te trekken.

Pop-ups kunt u inzetten om:

  • meer aanvragen genereren;
  • de bezoeker te verleiden om waardevolle content (zoals PDF's) te downloaden;
  • meer nieuwsbriefinschrijvingen te genereren;
  • cross-selling te bevorderen;
  • een vraag te beantwoorden via een pop-up chat.

pop-ups.png

pop-ups-1.png

Voordelen                          

  1. Zichtbaarheid - Pop-ups zijn goed zichtbaar. Bezoekers kunnen er niet omheen.
  2. Conversie - Een pop-up kan zorgen voor een toename in het aantal inschrijvingen/afspraken/ aanvragen; tot wel 35%.
  3. Kwalitatieve feedback - Als aanvulling op website statistieken. 

Nadelen

  1. Irritatie - Ze storen de bezoeker tijdens het lezen. Dit is de reden dat veel bedrijven niet voor pop-ups kiezen. 
  2. Niet responsive - Veel traditionele pop-ups worden slecht weergegeven op smartphones. Ze vullen het hele scherm wat er voor zorgt dat de wegklikmogelijkheid verdwijnt.
  3. Ad-blockers - Veel internetgebruikers proberen pop-up advertenties te blokkeren met ad-blockers. Dat is natuurlijk zonde van de investering. Daarom maakt Sigma Solutions gebruik van layer-pop-ups. Deze pop-ups hebben meer designmogelijkheden en worden niet geblokkeerd.

Wat vindt u...wegen de voordelen op tegen de nadelen? 

Kiest u voor een pop-up, denk dan altijd goed na wat de pop-up de bezoeker brengt. Is de pop-up een meerwaarde voor de bezoeker, dan is de kans dat deze geen irritatie- maar succesfactor wordt groot.

Meer weten over het gebruik van pop-ups?

Wij helpen u graag en denken met u mee over uw B2B Webdesign. Neem contact met ons op via het formulier aan de zijkant van de pagina, via mail of bel met 072-5345888.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO