Prospects vinden in de B2B
Het zoeken van kwalitatieve B2B prospects binnen de B2B Online Leadgeneratie is een grote uitdaging voor elk bedrijf. Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan jouw criteria en je marketing hierop aan te passen, zal de kwaliteit van je B2B prospects omhoog gaan. Maar hoe vind je deze B2B prospects nu eigenlijk? En nog belangrijker, hoe vinden zij jou? In dit blog geven we je de handvatten hiervoor.
Wat zijn jouw ideale B2B Prospects
Ga na wat voor jou de meest winstgevende klanten zijn. Stel een profiel op waar deze klanten aan voldoen. Dit profiel kun je vervolgens gebruiken om soortgelijke bedrijven te vinden. Deze bedrijven zet je op een lijst van bedrijven die je graag als jouw klant wil hebben
Nadat je een profiel hebt opgesteld, weet je wat waardevol voor jouw B2B prospects is en waar hun uitdagingen liggen. Worden hun uitdagingen opgelost door een product of dienst die jij verkoopt? Dan is het een kwalitatieve prospect voor jou!
Creëer content gericht op jouw B2B Prospects
Zorg dat je jouw B2B prospects aantrekt met kwalitatieve content die aansluit op de wensen en behoeftes van jouw potentiële klanten. Pak het eerder opgestelde profiel erbij als je onderwerpen aan het bedenken bent.
Adverteer doelgericht
Ga na op welke kanalen jouw B2B prospects actief zijn en denk na over de juiste tone of voice. Wij kiezen regelmatig voor een landingspagina met een advertentiecampagne via LinkedIn en/of Google Ads. Het is dus raadzaam om je hierin te verdiepen.
Meet, optimaliseer en meet weer
Door je campagnes meetbaar te maken, maark je de resultaten inzichtelijk, en kan je bijsturen waar nodig. Bepaal daarom vantevoren je doelstellingen. Optimaliseer je advertenties op basis van het aantal klikken en bezoekers. Een A/B-test van jouw landingspagina of advertentie geeft je nog meer inzicht waar je bezoekers geĂŻnteresseerd in zijn.
De juiste opvolging voor jouw B2B Prospects
Marketing is ondersteunend aan sales. Zorg er daarom voor dat deze twee afdelingen goed samenwerken. Door het opwarmen van prospects kan de afdeling sales voorbereid een gesprek met de B2B prospect aangaan. Overigens: een prospect is dan geen prospect meer, maar een lead. Hij of zij heeft namelijk interesse getoond in jouw bedrijf door zijn gegevens achter te laten in ruil voor bijvoorbeeld een whitepaper, E-book of een brochure.
Sigma Solutions en B2B prospects
Hulp nodig bij het zoeken van B2B prospects middels effectieve B2B Online Leadgeneratie? Download onderstaand E-book voor meer tips!