3 Redenen om een Mobiele B2B Website te Beginnen header image

3 Redenen om een Mobiele B2B Website te Beginnen

maandag 11 mei 2015 ·Leestijd: 1 minuut
contacteer auteur:

Steeds meer websitebezoek vindt plaats met een smartphone. Geen onlogische trends gelet op de enorme toename van het aantal smartphonebezitters en de alsmaar groeiende netwerksnelheid (3G / 4G) die mobiele providers bieden. Is jouw bedrijf al toe aan een mobiele site? Lees hier 3 redenen om te beginnen.

3_redenen_mobiele_website.jpg

Reden 1: Conversie verhogen

Smartphonegebruikers zijn fundamenteel andere websitebezoekers dan desktop- en tabletgebruikers. Zij bevinden zich vaak in actiemodus (zijn onderweg of willen even snel wat weten) en hebben maar een klein scherm tot hun beschikking. Het is dan belangrijk dat de bezoeker van de mobiele variant van je website snel zijn of haar doel bereikt (lees: converteert). Een mobiele B2B website met geoptimaliseerde templates is dan een must.

Reden 2: Je positie in Google behouden

Vanaf 21 april ‘stragt’ Google sites die niet zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Het komt er effectief op neer dat zij een lagere positie krijgen bij zoekopdrachten die worden uitgevoerd vanaf een smartphone.

Testen wat Google van jouw mobiele B2B website vindt? Gebruik dan Google PageSpeed Insights of de Google Mobile Tester.

Reden 3: Je websitebezoeker te vriend houden

In moderne websites wordt vaak gebruik gemaakt van veel grafische elementen. Allemaal prima voor websitebezoekers die de website bezoeken met een snelle PC of Tablet met een groot scherm en de beschikking over een snelle internetverbinding. Bezoekers met een smartphone zijn echter beperkt door de snelheid en schermgrootte van de smartphone en de internetsnelheid van hun mobiele provider. Voldoende reden om een mobiele versie van je B2B website te maken die minder grafische elementen gebruikt en daardoor sneller laadt en beter geschikt is voor weergave op de smartphone.

Aan de slag met een mobiele B2B website?

Neem voor een kop lekkere koffie (of thee) contact met ons op.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer