Sla uw efficiencyslag met een klantgericht online B2B koopproces header image

Sla uw efficiencyslag met een klantgericht online B2B koopproces

donderdag 19 juli 2018 ·Leestijd: 2 minuten
contacteer auteur:

customer-selfservice-blog-sigma.jpg

In dit digitale tijdperk komen bedrijven niet meer weg met enkel persoonlijk contact. Klanten willen zelf aan de knoppen zitten! Zij verwachten de juiste online oplossingen waarmee zij, te allen tijde, gewenste informatie kunnen vinden. Wanneer we het online B2B koopproces optimaal inrichten met Customer Selfservice mogelijkheden biedt u deze informatie. Dit is niet alleen snel en gemakkelijk voor de klant, ook bedrijven kunnen een flinke efficiencyslag slaan!

De voordelen van Customer Selfservice

Voor een klantgericht online B2B koopproces zijn Customer Selfservice mogelijkheden essentieel. Dit zijn de oplossingen die gebruiksgemak brengen. Stel dat een bedrijf ervoor kiest om haar producten online aan te bieden middels een webshop. Dan hoeft de klant niet langer te bellen om deze te bestellen. Customer Selfservice mogelijkheden leveren hierdoor een aantal prettige bijkomstigheden die bevorderlijk zijn voor een efficiĂ«nte workflow. Denk hierbij aan voordelen als:

  • Reduceren van de werkdruk
  • Winning van tijd
  • Ruimte voor procesverbetering

Reduceer de werkdruk

De kans is groot dat uw werknemers repeterende werkzaamheden uitvoeren. Denk hierbij aan het opsturen van brochures of het beantwoorden van steeds terugkerende vragen. Dit kan makkelijker; Wanneer er een catalogus online te vinden is, hoeft er geen papieren brochure verstuurd te worden. En een kopje met ‘veel gestelde vragen’ op uw website voorkomt terugkerende vragen via de telefoon. Met relevante Customer Selfservice mogelijkheden komen dergelijke werkzaamheden te vervallen.

Lees hoe onze online selectietool de repeterende werkzaamheden van ERIKS werknemers heeft gereduceerd! 

Genereer tijdwinst

Stel; een bedrijf krijgt dagelijks telefoontjes met vragen over hun producten. Op het moment dat zij deze producten op de website plaatsen, inclusief een korte uitleg, zijn telefoontjes niet meer nodig. Daarnaast zal een klant pas bellen wanneer zij al verder in het koopproces ‘zitten’. Zij hebben de productinformatie immers al gevonden. Hierdoor kunnen medewerkers zich richten op de toepassing van het product. Prettig, want zo kan er sneller worden toegewerkt naar een daadwerkelijke aankoop. Gevolg? Tijdwinst voor de werknemers die de vragen beantwoorden. Zo creĂ«ert u op de backoffice een aanzienlijke tijdsbesparing en krijgen werknemers de ruimte voor andere werkzaamheden. 

Lees waarom onze wielenkiezer tijdwinst heeft opgeleverd voor de medewerkers van DM Wheels! 

Verbeter processen

Het is heel goed mogelijk dat de processen binnen uw bedrijf al jaren vastliggen. Werknemers werken zoals zij gewend zijn, hoe omslachtig dit soms ook is. Door het online B2B koopproces klantgericht in te richten met Customer Selfservice mogelijkheden brengt u een nieuwe impuls. Processen worden onder de loep genomen en er komt ruimte voor verbetering. Doordat met Customer Selfservice mogelijkheden logischerwijs bepaalde aspecten worden geautomatiseerd is er ruimte om een proces daarop in te stellen. Misschien kan u hier zelfs een fijne omzetverhoging mee genereren. Gebruik de juiste online oplossingen en genereer een efficiencyslag binnen uw bedrijf!


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer