Succesvolle B2B leadgeneratie met deze vijf tools
Met leadgeneratie is het mogelijk om (potentiële) klanten te identificeren en daarmee interesse te creëren voor producten en/of diensten van jouw organisatie. Daarbij is het handig om te weten welke pagina's goed worden bezocht, en hoe de websitebezoeker op jouw website is beland. Want uiteindelijk geldt voor leadgeneratie: meten = weten. Lees hier meer over de vijf tools die wij inzetten om B2B leadgeneratie succesvol te maken.
Vijf waardevolle tools voor B2B Leadgeneratie
Google Analytics: Google Analytics is een gratis software om statiestieken van een website in te zien. Hiermee is er een duidelijk beeld waar bezoekers vandaan komen, welke pagina's ze bezoeken en wat de meest bezochte pagina's zijn.
LinkedIn Ads: LinkedIn is het meest gebruikte platform door professionals. Hiermee kun je gericht advertenties tonen aan jouw doelgroep op basis van onder andere functie, branche en locatie. Het is zelfs mogelijk om te targeten op specieke bedrijven!
Mailchimp: Mailchimp is een marketingautomatie platform en e-mailmarketing service. Met Mailchimp kun je eenvoudig nieuwsbrieven maken en versturen om kennis en expertise te delen met doelgroep. Dit is een van de manieren om top-of-mind te blijven bij jouw (potentiële) klanten.
LeadInfo: LeadInfo is een tool waarbij het mogelijk is om in realtime te zien welke zakelijke websitebezoekers jouw website bezoeken. Nadat de leads intern zijn gekwalificeerd, kan Sales deze vervolgens opvolgen.
Benieuwd wat je naast het gebruiken van tools allemaal kunt doen om jouw B2B leadgeneratie naar het volgende niveau te tillen? Bezoek dan bijvoorbeeld onze blogoverzichtspagina voor meer informatie over B2B leadgeneratie. Of neem contact met ons op!