Tips voor positieve SEO binnen een site header image

Tips voor positieve SEO binnen een site

In de vorige blog werd uitleg gegeven wat voor negatieve SEO kan zorgen binnen een site. In deze blog zullen voorbeelden gegeven worden die juist voor positieve SEO kunnen zorgen. Er zijn veel manieren om ervoor te zorgen dat je site een hogere positie kan krijgen binnen bijvoorbeeld Google. Het is echter niet zo dat, wanneer deze tips zijn toegepast op een site, de zoekmachines je direct een hogere positie geven. De crawlers bezoeken niet elke dag de site en maken gebruik van een bepaald algoritme waardoor wordt bepaald waar de pagina waarschijnlijk over gaat en of de content goed aansluit bij dit onderwerp.

Document outline goed hebben

Zoals uitgelegd in de vorige blog is de document outline van de content van belang voor de crawlers, maar ook voor de bezoekers. Wanneer deze in orde is, is de content duidelijk leesbaar voor de bezoekers en snapt de crawler hoe de hoofdstukken en paragrafen binnen de pagina onder elkaar horen. In de “Web developer Tool” die in deze blog is uitgelegd zit een functionaliteit om te kijken of de document outline klopt.

web-developer-tool-menu-document-outline.jpg

web-developer-tool-document-outline.jpg

Sprekende titel met omschrijving

Ook is het belangrijk om naast de document outline een duidelijke titel en beschrijving te gebruiken voor een pagina. De titel in de <title>-tag en de beschrijving in de <meta name="description" content=""> worden door de crawlers van de zoekmachines gebruikt om te bepalen hoe de pagina wordt getoond binnen de zoekmachine. In de volgende afbeeldingen zijn de HTML-regels te zien die zij gebruikt op een pagina met daarbij het resultaat in Google.

google-resultaat.jpg

title-tag.jpg

meta-description-tag.jpg

SSL activeren

Een ander element waar tegenwoordig rekening mee wordt gehouden is of een site beveiligd is met een SSL-certificaat. Een SSL-certificaat zorgt ervoor dat bezoekers via een versleutelde verbinding op de site komen. Hierdoor kunnen gegevens van bijvoorbeeld formulieren niet opgevangen worden door buitenstaanders. Google geeft sites een betere ‘ranking’ wanneer het SSL-certificaat over de hele site beschikbaar is. Dit is te herkennen aan het slotje naast de url in adresbalk van de browser.

ssl-url.jpg

SSL-certificaten zijn gemakkelijk aan te vragen en te installeren op een site. Zie bijvoorbeeld de uitleg op de volgende site: https://www.sslcertificaten.nl/support/DirectAdmin/DirectAdmin_-_Installatie_certificaat.

Toegankelijk maken voor mobiele apparaten

Als laatste is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat de site goed toegankelijk is voor mobiele apparaten. Google houdt hier tegenwoordig veel rekening mee. Om te kijken of een site goed scoort op vebruiksvriendelijkheid op mobiele apparaten Ă©n PageSpeed heeft google de volgende tool beschikbaar gesteld: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. In deze tool kan de url van een pagina getest worden. Wanneer de score voor mobiel groen is, dan is Google ‘blij’ met de site en zal deze een betere positie krijgen in vergelijking met sites zonder mobiele ondersteuning.

 

Naast deze punten zijn nog veel manieren om rekening te houden met B2B SEO. Wanneer deze tips zijn geĂŻmplementeerd op een site, zal deze meer geoptimaliseerd zijn Ă©n meer kans maken om hoger in de zoekmachines te komen.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer