Veelgebruikte tools voor B2B websites
Tegenwoordig is er een heel scala aan online tools beschikbaar welke ukunt gebruiken om uw B2B website te optimaliseren. Van de snelheid van jouw website tot het optimaliseren van SEO, deze tools helpen u daar allemaal bij.
Zoals genoemd in de blog 'Succesvolle B2B Marketing met deze 5 tools', heeft de B2B marketeer tegenwoordig ruim 8.000 tools beschikbaar, waar iedere dag weer nieuwe tools bijkomen. In deze blog vindt u een overzicht van online tools die gebruikt kunnen worden om uw B2B website te optimaliseren.
Zes tools voor optimalisatie van B2B websites
Keywordtool: KeywordTool.io is een gratis online tool die gebruikt kan worden om relevante zoekwoorden voor een willekeurig onderwerp te genereren.
SEMRush: SEMRush is een search engine data tool. SEMRush is software die websites meet op punten zoals SEO, linkbuilding en SEA. Ook kunnen de best practices van de concurrentie eenvoudig inzichtelijk worden gemaakt.
Google Analytics: Google Analytics is een tool die gebruikt kan worden om de statistiekenvan uw website te verzamelen en deze te analyseren. Deze statistieken worden gedetailleerd weergegeven en geven uw inzicht in onder andere de verkeersbronnen, bezoekersstromen en paginaweergaves.
Mailchimp: Mailchimp maakt het mogelijk om emaillijsten te beheren en om e-mailmarketingcampagnes te maken en te versturen naar klanten.
Google Ads: Google Ads is een handige tool die gebruikt kan worden voor advertenties. Deze tool zorgt ervoor dat uw bedrijf gevonden kan worden wanneer potientiële klanten via Google zoeken of op Maps op zoek zijn naar bedrijven zoals dat van u.
Adobe Spark: Als u eenmaal een B2B website heeft, wilt u natuurlijk dat deze er mooi uitziet zodat deze potentiële klanten aantrekt. Adobe Spark is hiervoor een handige tool. Met Adobe Spark kunt u grafische aantrekkelijke content maken zodat de website inspireert, interesseert en uiteindelijk converteert.