Waarom we de internationale klant in 2018 vooral niet moeten vergeten header image

Waarom we de internationale klant in 2018 vooral niet moeten vergeten

donderdag 16 november 2017 ·Leestijd: 4 minuten
contacteer auteur:

 

Als ondernemer moeten we inspelen op elke kans die voorbij komt en er vooral zo min mogelijk laten liggen. Met al deze kansen zien we door de bomen het bos niet meer. Wat zijn nu de kansen waar we daadwerkelijk iets mee moeten? Waar valt snel winst mee te behalen? Met deze blog belichten wij de tweede trend binnen de klantbeleving in 2018. Namelijk: de internationale klantbeleving en waarom wij de internationale klant vooral niet moeten vergeten in 2018.

De vergeten klant

Veel van de in Nederland gevestigde technische B2B bedrijven zijn internationaal actief. Zij halen een substantieel deel (meer dan 50%) van hun omzet uit het buitenland. Iets waaraan wij op zijn tijd aan herinnerd moeten worden, want ondanks dat ze een groot gedeelte van onze omzet verzorgen vergeten wij ze nog wel eens. Vooral met betrekking tot de online klantbeleving. Wij bieden ze niet dezelfde mate aan online klantbeleving als de klanten in ons eigen land. Waarom? Soms is het onwetendheid en soms een bewuste keuze. Desalniettemin, we komen er nog steeds mee weg, omdat we in Nederland voorlopen op het buitenland qua online klantbeleving. De internationale klant is simpelweg minder gewend en daarom minder kieskeurig. Althans voor nu. Dit zal niet eeuwig zo blijven. Daarom is het nu hét moment om hierop in te spelen en uw voordeel ermee te behalen. 

Wat zijn de valkuilen?

Er komt echter een moment (bijvoorbeeld 2018) dat we hier niet meer mee wegkomen en de internationale klant naar de concurrent gaat. De concurrent die het beter voor elkaar heeft. 

Stel u zoekt naar een specifiek product. Hoogstwaarschijnlijk begint uw zoektocht online, met zoekwoorden in uw eigen taal. U komt op de website van een bedrijf terecht die u precies vertelt wat zij voor aanbod hebben en wat zij precies hebben gedaan. Allemaal gemakkelijk te lezen in uw eigen taal. Als u online niet goed vindbaar bent of niet de bezoeker niet van de juiste informatie voorziet: waarom zou deze persoon dan contact met u opnemen? Er zijn zat andere websites die wel voldoen aan deze criteria. 

Het vertalen van uw website naar het Engels is vaak niet voldoende. Neem bijvoorbeeld een Franse- of Duitse bezoeker. Zij willen, net als u, aangesproken worden in hun eigen taal. Naast de taal willen zij ook een website die snel laadt. Wanneer uw website in het buitenland trager laadt dan drie seconden haakt de bezoeker af. En nee, een trage laadtijd komt niet alleen door de kwaliteit van de internetverbinding. Door uw website simpelweg te hosten vanuit meerdere landen zal uw website sneller laden. Wanneer u namelijk alleen uw website host vanuit Nederland, moet de data continu vanaf dat punt door de hele wereld reizen. Ook al reist internet met de snelheid van het licht: een afstand van circa 16.000 kilometer (van Nederland naar Australië) kost nu eenmaal tijd. 

Wat levert een betere online klantbeleving op? 

Er zijn vele voordelen te bedenken waarom u aan de slag zou moeten met de online klantbeleving. De belangrijkste zijn echter: 

  • Het creëren van onderscheidend vermogen.
  • Meer en kwalitatieve potentiële klanten via de website. 
  • Efficiency. Doordat potentiële klanten meer informatie op uw website kunnen vinden, scheelt dit u en uw medewerkers tijd. U hoeft nu namelijk niet steeds dezelfde vragen te beantwoorden. De klant vindt dit zelf online.

Meer internationale leads dankzij een optimale klantbeleving

Wat het optimaliseren van de online klantbeleving van de internationale klant betekent, ondervond de industriële dienstverlener Heinen & Hopman:

Heinen & Hopman kampte met een aantal uitdagingen om haar internationale klanten online optimaal te bedienen. Via een efficiënte vertaalslag en de snelle laadtijd van de website behaalde zij (binnen anderhalf jaar tijd) 60% meer leads en 140% meer bezoekers op de website. 

En nu? Aan de slag met de internationale online klantbeleving 

Zo nu is het de hoogste tijd dat ook u aan de slag gaat met uw online klantbeleving van uw internationale klanten. Uiteraard hoeft u niet rigoureus uw website om te gooien. Begin met uzelf af te vragen waar uw internationale klanten behoefte aan hebben. Wat willen zij online bij u op de website vinden? Hoe ziet hun Buyer Journey eruit? Door dit inzichtelijk te maken zijn de vervolgstappen logischer. Uiteraard kunnen wij u ook helpen bij het optimaliseren van de klantbeleving van uw internationale klanten. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 november 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 oktober 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 oktober 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer