Wat is een Minimum Viable Product en hoe werkt dat in mijn project header image

Wat is een Minimum Viable Product en hoe werkt dat in mijn project

De trend van de afgelopen jaren is dat ICT-projecten worden opgepakt met behulp van de scrum-methodiek. Met behulp van scrum werk je in korte iteraties naar steeds een nieuw eindproduct. In elke iteratie wordt er gewerkt met een Minimum Viable Product of MVP. Dit artikel legt uit wat dit is en wat het niet is.

Wat is een Minimum Viable Product

Het MVP zijn de functionaliteiten van een product die het tenminste moet hebben om levensvatbaar te zijn. Dit is het product in zijn puurste vorm. In scrum werk je altijd toe naar een MVP, welke je vervolgens verder uitbouwt. Je kunt dit zien als bolletjes ijs van een ijsje. Een ijsje met maar een bolletje is vaak nog net genoeg om te kunnen behappen. Een ijsje met vijf of zes bolletjes is vaak te groot. Door wekelijks of tweewekelijks een ijsje met maar Ă©Ă©n bolletje ijs te maken blijft alles overzichtelijk en krijg je als klant een product wat aansluit aan jou wensen.

minimum-viable-product-naar-product.png

Wat is absoluut geen Minimum Viable Product

Een grote misopvatting bij het werken met een MVP is dat er gedacht wordt dat er in de eerste fases geen product wordt opgeleverd. Dit is niet juist! Het is juist de bedoeling dat het eerste product een volledig werkend product is, en niet een uitwerking van een product. Iedereen weet namelijk wat zijn/haar project in basis moet zijn en heeft dit vaak al verder uitgewerkt.

Onderstaande afbeelding laat goed zien dat een MVP niet alleen bestaat uit een functioneel of technisch ontwerp, maar beslaat een hele cyclus van ontwikkeling. Een MVP moet namelijk in product genomen kunnen worden.

minimum-viable-product.png

Wilt u ook de voordelen van een snel productieproces en een eindproduct wat perfect aansluit bij uw eisen en wensen? Vraag Sigma Solutions. Neem dan contact op met Sigma Solutions via de mail of door op deze pagina het formulier in te vullen.


Andere blogartikelen

De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie
De kracht van personalisatie in B2B Leadgeneratie

03 November 2023

Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren
Hoe u uw B2B klanten kunt nurturen en uw verkoop kunt stimuleren

20 October 2023

Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO
Creëer synergie tussen B2B SEA en B2B SEO

11 October 2023

Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer